نگاه آستانه به مسئله دفاع مقدس خیلی متفاوت است

 پایگاه خبری تئاتر: "مژگان نوایی" بازیگر نمایش "آستانه" گفت: بنده از سال 1370 تئاتر را شروع کرده و در همان دوران وارد یک گروه حرفه ای شده و کاری را برای اجرا آماده کردیم و علاوه بر کار آموزش های تئوری و عملی در آن گروه به من داده شد که به مدت 4 سال در آن گروه فعالیت کردم.

وی ادامه داد: در این سال ها هم سعی کردم کار کنم و هم در ورک شاپ هایی که در شهرم تشکیل می شد شرکت کنم و با استادهایی چون "پرویز ممنون" و "علی رفیعی" و حتی الان هم کلاس های "آرش آبسالان" و یک دوره هم "حبیب رضایی" را شرکت کردم.

بازیگر نمایش "آستانه" افزود: این نمایش هم سه پروسه ی اجرا را گذرانده است. دواجرا در اصفهان، یک اجرا در انزلی و اجرای الان تهران چهارمین بخش از اجرای این نمایش است.

این نمایش یک اثر دفاع مقدسی است منتهی نگاهی که نویسنده داشته است خیلی متفاوت تر از همیشه است این بار مخاطب وقتی با کار روبرو می شود آن قدر چیزهای جدید و نو و نگاهی تازه می بیند و با شخصیتی مواجه می شود که آن شخصیت مخاطب را یاد شهید و شهادت نمی اندازد. ما در این نمایش با یک زن بدکاره مواجه می شویم. این زن به مخاطب شوک وارد می کند و مخاطب را به جاها و مکان های متفاوتی می برد و تمام اتفاقاتی که برای خودش افتاده است را برای ما بازگو می کند.

نوایی تصریح کرد: من خود به شخصه با کارهای این تیپی خیلی همسو نمی شوم زیرا با روحیه ی من نمی خواند ولی وقتی با این کار مواجه شدم به خاطر همین نگاه ویژه و متفاوت نویسنده وپارامترهای جذابی که در متن وجود داشت من را به این سمت نبرد که کار یک اثر دفاع مقدسی است و راجب شهادت یا همسر شهید صحبت می کند و این جذابیت این کار برای من بود.

وی درباره ی سختی های اجرایی شدن این نمایش گفت: نمایش "آستانه" یک اثر تک پرسوناژ است و سختی های عجیب و غریب خود را دارد. زیرا، اگر که کار دو پرسوناژه بود می توانستیم سنگینی بار صحنه را دو نفره حمل کنیم اما در این کار همه ی بار درام روی دوش من است. بازیگر میمنت اگر یک لحظه را از دست دهد، مخاطب را برای کل کار از دست داده است، و من باید این بار را توامان می کشیدم و باید شرایطی فراهم می کردم تا مخاطب من با نمایش ارتباط برقرار کرده و از آن لذت ببرد و لحظه ها را از دست ندهد.

"مژگان نوایی" در انتها خاطر نشان کرد: خوشحالم از اینکه امروز اینجا هستیم و این کار توانسته موفق شود و در شهرهای مختلف دیده شود و خوشحالم که تا به امروز توانسته ام این بار را بر روی دوش خودم حمل کنم. وقتی این نمایش برای چهارمین بار اجرا می شود یعنی که ما تنوانستیم این سختی ها را پشت سر گذاشته و از روی این پل گذر کنیم.

نمایش "آستانه" همه روزه ساعت 19/30 در تماشاخانه سه نقطه سالن استاد رکن الدین خسروی اجرا می شود.