مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی تا پایان هفته آینده معرفی می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: دکترحسین میرزایی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن بیان فعالیت‌های انجام شده در حوزه تئاتر دانشگاهی در سال گذشته خاطرنشان کرد: تقویت کانون‌های تئاتر دانشگاه‌ها، حمایت مالی از نمایش‌های دانشجویی، ارائه تسهیلات جهت خرید بلیط تئاتر برای دانشجویان، برگزاری جشنواره‌ها، نشست‌های آموزشی و تخصصی و تولید و توزیع بسته‌های حمایتی و آموزشی و انعقاد تفاهم نامه با خانه هنرمندان از مهمترین برنامه‌های اجرا شده و در دست اجرا توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه باید به کانون‌های تئاتر توجه بیشتری داشته باشیم افزود: اولین نشست تخصصی آموزشی ویژه دبیران کانون‌های دانشگاه‌های سراسر کشور همزمان با هفدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی برگزار شد و در صدد برگزاری نشست‌های ترمی ویژه دبیران کانون‌های تئاتر به صورت منطقه‌ای هستیم.

وی افزود: ابلاغ اعتبار حمایتی جهت تقویت کانون‌ها، تهیه و ارسال بسته‌های حمایتی مانند بانک نمایشنامه‌های دانشجویی کتاب، لوح فشرده نمایش‌ها، کارگاه‌ها و نمایش‌های رادیویی از جمله اقدامات صورت گرفته است.

به گزارش سایت خبری تئاتروبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم میرزایی با اشاره به اینکه جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی یکی از معتبرترین جشنواره‌هاست اظهار کرد: ان‌شاءالله هجدهمین دوره این جشنواره به بهترین شکل برگزار خواهد شد.

افرادی برای دبیری آن خود را به ما معرفی کرده‌اند و گزینه‌های مختلفی نیز از سوی دانشگاهیان و اهالی تئاتر مطرح شده است و در حال نزدیک شدن به جمع بندی‌های نهایی برای انتخاب دبیر هستیم که تا پایان هفته آینده دبیر را معرفی خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص حمایت از جشنواره‌های تئاتر بیان کرد: جشنواره تئاتر عروسکی، جشنواره تئاتر تجربه و پنجمین سوگواره تئاتر عاشورایی در قالب تعزیه، نمایش‌های خیابانی و مقتل خوانی تا کنون مورد حمایت اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم قرار گرفته‌اند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تسهیلات ارائه شده جهت خرید بلیت تئاتر برای دانشجویان ادامه داد: این تسهیلات با حمایت مالی از اجراهای برگزیده هفدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی آغاز شد و تسهیلات 50 الی 70 درصدی نیز برای خرید بلیت اجراهای عمومی به کانون‌های تئاتر دانشگاه‌ها اختصاص داده شده است. در آینده نیز تسهیلات بیشتری برای عموم دانشجویان اعم از رشته‌های هنری و غیر هنری به منظور ترویج فرهنگ تئاتر در میان دانشجویان اختصاص خواهیم داد.

وی افزود: تفاهم نامه‌ای بین این اداره کل و خانه هنرمندان ایران منعقد شده است که به افزایش ظرفیت‌های موجود کمک شایانی خواهد کرد.

دکتر میرزایی در پایان با اشاره به حمایت از تعمیرات تالار مولوی خاطر نشان کرد: مذاکراتی برای اختصاص مکانی به عنوان پلاتو و سالن اجرا ویژه دانشجویان صورت گرفته که نتیجه آن در آینده اعلام خواهد شد.