مستند انیمیشن «بهار ابدی» به عنوان نماینده سینمای کانادا در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار ۲۰۲۳ انتخاب شد.

چارسو پرس: این مستند انیمیشن به کارگردانی «جیسون لافتوس» برگرفته از اثر «داکسیونگ» تصویرگر مشهور بین‌المللی است که به‌عنوان عضوی از گروه ممنوعه «فالون گونگ» پس از یورش‌های پلیس در شهر چانگ‌چون مجبور به فرار از چین شد.

«بهار ابدی» با ترکیب فیلم‌ با انیمیشن‌های سه‌بعدی الهام‌گرفته از هنر «داکسیونگ» وقایعی را در بیستمین سالگرد سرکوب این گروه در چین همراه با روایت‌های شاهدان عینی از آزار و شکنجه و جزئیات مبارزه برای آزادی‌های سیاسی و مذهبی مرور می‌کند.

در طول تاریخ جوایز سینمایی اسکار، هشت فیلم کانادایی به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم بین‌المللی (فیلم غیرانگلیسی زبان یا خارجی) راه یافته‌اند که آخرین بار آن به سال ۲۰۱۳ با فیلم «جادوگر جنگ» ساخته «کیم نگوین» بازمی‌گردد.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار سالانه تنها یک فیلم را به نمایندگی از یک کشور برای بهترین بخش فیلم بلند بین‌المللی می‌پذیرد. فیلم‌های ارسالی باید در خارج از ایالات متحده و به زبانی غیر از انگلیسی تولید شده باشند و باید حداقل هفت روز متوالی بین اول ژانویه ۲۰۲۲ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ در کشور ارسال کننده به نمایش گذاشته شده باشند.

مهلت معرفی نمایندگان منتخب کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ پس از چند سال به شرایط قبل از همه‌گیری کرونا بازگشته و کمیته اسکار کشورهای مختلف در نهایت تا سوم

اکتبر (۱۱ مهر ماه) فرصت دارند تا با بررسی گزینه‌های مختلف در نهایت نماینده رسمی سینمای خود را به آکادمی اعلام کنند.

فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار شامل ۱۵ فیلم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و ۵ نامزدهای نهایی نیز روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.