مدیرکل هنرهای نمایشی با حضور در مجموعه تئاتر شهر در جریان تازه ترین فعالیتهای بازسازی تعدادی از تالارهای نمایشی این مجموعه قرار گرفت.

پایگاه خبری تئاتر: حسین طاهری در این دیدار که با مشایعت پریسا مقتدی ( رییس مجموعه تئاتر شهر) همراه بود، ضمن اعلام آمادگی کامل اداره کل هنرهای نمایشی برای هرگونه حمایت معنوی و مشورتی در جهت تسریع امور بازسازی، تعمیر و تجهیز تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر در فاز اول افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌ها و تلاشی که صورت گرفته گزارش ادواری پیشرفت کار بازسازی و بهسازی تالارهای نمایشی تئاتر شهر در فاز اول به ما ارسال می‌شود و من هم بر طبق وظیفه‌ای که به عهده دارم هر از چندگاهی برای بازدید و سرکشی به این مجموعه مراجعه می کنم.

مدیر کل هنرهای نمایشی ادامه داد: با دیدار کاملی که از روند بازسازی مجموعه تئاتر شهر انجام گرفت مشاهده می‌شود که همگی همکاران ما در دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد و پیمانکار مربوطه در بخش‌های مختلف تلاش می‌کنند که عملیات بازسازی سرعت بیشتری به خود بگیرد تا بتوانیم این تالارها را برای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آماده کنیم.

وی افزود: در این فرصت لازم است که تشکر ویژه‌ای از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور هنری و معاون توسعه مدیرت و منابع وزارت ارشاد داشته باشم که در این مدت دست مجموعه تئاتر شهر، پیمانکار و ناظر را در بهره‌گیری یا خرید بهترین امکانات باز گذاشتند.

عبدالخالق مصدق نماینده تام الاختیار تئاتر شهر در امور بازسازی هم در این دیدار با توضیح این نکته که تمام تلاش همکاران دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد و کارکنان مجموعه تئاتر شهر بر این مبناست که هرکدام از تالارها صرفا عنوان بازسازی را به یدک نکشند، گفت: تعمیراتی که طی هفته‌های اخیر برای تالارهای سایه ، قشقایی و کارگاه نمایش صورت گرفته فقط یک بازسازی نیست بلکه من معتقدم با تلاش‌های شبانه‌روزی که در حال انجام است هرکدام از این تالارها ماهیت جدید پیدا خواهند کرد. این در حالی است که بسیاری از سیستم‌های فنی این تالارها از جدیدترین و به‌روزترین سیستم‌هایی است که در دنیا نیز جزو فناوری‌های نوین تالارهای نمایشی محسوب می‌شوند.

وی در این دیدار ضمن ارائه جزییات تعمیر، بازسازی و تجهیز تالارهای یاد شده بیان کرد: توجه به آکوستیک بودن تالارهای نمایشی از محل وارد شدن تماشاگر تا اصلی‌ترین مکان صحنه، استفاده از سیستم‌های نوری و صدای مجهز، توجه به عنصر تکریم تماشاگر از بدو ورود به تالارها، توجه به کیفیت فنی و جزییات هریک از تالارها با در نظر گرفتن زمان از قبل تعیین شده برای تحویل تالارها تا آغاز جشنواره تئاتر فجر و مواردی از این دست فعالیتهایی است که تاکنون با همکاری خوب دوستانم در دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد انجام گرفته است.