فیلم مستند «چهره پرداز» ساخته‌ جعفر نجفی، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران نوزدهمین جشنواره بین‌المللی مستند «EBS» در کشور کره جنوبی را از آن خود کرد.

چارسو پرس: نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های مستند «EBS» که از ۲۳ تا ۲۹ آگوست (۱ تا ۷ شهریور) در کشور کره جنوبی برگزار شد و مستند «چهره پرداز» که در بخش رقابتی این رویداد سینمایی حاضر بود در نهایت جایزه ویژه تماشاگران را به خود اختصاص داد.

مستند «چهره‌پرداز» روایت تلاش‌های بی‌وقفه زن جوانی است برای آنکه در رشته چهره‌پردازی در دانشگاه مشغول به تحصیل شود. «چهره‌پرداز» دومین تجربه کارگردانی جعفر نجفی است که پیش از این، ساخت مستند «آشو» را در کارنامه دارد که موفق به کسب جایزه بهترین مستند کودک و نوجوان از جشنواره مستند آمستردام (ایدفا) شد.

مستند «چهره پرداز» تاکنون برنده‌ جوایز متعددی از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی شده است که از جمله می‌توان به جایزه انجمن جهانی منتقدان فیلم «فیپرشی» از جشنواره بین المللی فیلم مستند آمستردام ایدفا، جایزه استعداد برتر آسیا یاماگاتا ژاپن، بهترین فیلم بلند بین الملل جشنواره فیلم مستند ایران (سینما حقیقت) اشاره کرد.