نمایش فیلم «نهنگ» ساخته جدید «دارن آرونوفسکی» با نقش‌آفرینی چشمگیر «برندون فریزر» با استقبال مخاطبان و منتقدان حاضر در جشنواره ونیز همراه شد.

چارسو پرس:«نهنگ» درام جدید ساخته «دارن آرونوفسکی» که با بازگشت حرفه‌ای «برندون فریزر» به بازیگری که چند سالی بود عملا از پرده بزرگ سینما ناپدید شده بود همراه شد و نخستین نمایش جهانی خود را در بخش مسابقه اصلی جشنواره ونیز تجربه کرد و با واکنش‌های بسیار مثبتی روبرو شد و پس از اولین نمایش مطبوعاتی جمعیت حاضر به مدت هفت دقیقه، فیلم را تشویق کردند.

بازی «فریزر» که در این فیلم در نقش یک مرد چاق مقابل دوربین «آرونوفسکی» رفته نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. داستان فیلم با اقتباس از نمایشنامه نوشته «ساموئل دی هانتر» ساخته شده و درباره مردی به نام «چارلی» یک مرد میانسال و معلم منزوی مبتلا به مرض چاقی است که پس از سال‌ها بلعیدن غذا برای مقابله با عذاب وجدان و گناه ترک خانواده‌اش، به وزن ۲۷۲ کیلوگرم (۶۰۰ پوند) می‌رسد. چارلی در تلاش است رابطه‌اش را با دخترش اِله (با بازی سیدی سینک)  بهبود ببخشد.

«فریزر» نام آشنای دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ سینما که سابقه بازی در فیلم‌های «مومیایی»، «جورج جنگل» و «تصادف» را در کارنامه دارد و در فیلم جدید «قاتلان ماه کامل» ساخته «مارتین اسکورسیزی» نیز حضور داشته در در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «نهنگ» در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا این فیلم نقطه بارگشت او به سینماست گفت: «فقط تلاش می‌کنم بمانم و مشتاقانه منتظر این هستم که چگونه این فیلم تأثیر عمیقی بر همه می‌گذارد، همانطور که روی من گذاشته است»

او همچنین شخصیت خود در فیلم «نهنگ» را به عنوان نوری در فضای تاریک محصور و فردی با طنین خاص در دنیای پر آشوب امروز توصیف کرد.

هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز در حالی به نیمه راه رسیده است که تاکنون فیلم‌های «تار» ساخته «تاد فیلد»، «استخوان‌ها و همه» از «لوکا گوادانینو»، «نهنگ» به کارگردانی «دارن آرونوفسکی» و فیلم فرانسوی «آتن» از «رومن گاوراس» بیشترین توجهات را به خود جلب کرده‌اند.

هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز، قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان، از تاریخ ۳۱ آگوست تا ۱۰ سپتامبر (۹ تا ۱۹ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود.