رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی با اشاره به متعهد نبودن اداره‌کل هنرهای نمایشی نسبت به حمایت خود از این مجموعه، از خطر پس گرفته شدن تئاتر شهر تبریز توسط اداره‌کل ارشاد استان خبر داد.

 پایگاه خبری تئاتر: رامین راستی که مسئولیت مجموعه تئاتر شهر تبریز را عهده‌دار است درباره وضعیت حمایت‌ مالی اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد از این مجموعه تئاتری گفت: تفاهم نامه‌ای میان انجمن هنرهای نمایشی استان و اداره‌کل ارشاد استان آذربایجان شرقی در زمان افتتاح مجموعه تئاتر شهر تبریز منعقد شد که طی آن بهره‌برداری از این مجموعه تا ماه پنجم سال 94 توسط هنرمندان تئاتر محقق شود. طبق توافقی هم که با اداره‌کل هنرهای نمایشی داشتیم، قرار بود سالانه 100 میلیون تومان از مجموعه تئاتر شهر تبریز حمایت شود.

وی تأکید کرد: در زمان افتتاحیه مجموعه تئاتر شهر تبریز در سال 92 مبلغ 25 میلیون تومان در قالب قسط اول مبلغ حمایتی اعلام شده از سوی اداره‌کل هنرهای نمایشی پرداخت شد اما از آن موقع تا به امروز حدود 15 ماه است که ریالی از سوی اداره‌کل هنرهای نمایشی به مجموعه تئاتر شهر تبریز پرداخت نشده است. با در نظر گرفتن 75 میلیون تومان بدهی سال 92 و 50 میلیون تومان سال جاری که بیش از نیمی از آن سپری شده، اداره‌کل هنرهای نمایشی مبلغ 125 میلیون تومان به مجموعه تئاتر شهر تبریز بدهکار است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با اشاره با تعهدات مجموعه تئاتر شهر تبریز به 35 گروه نمایشی، متذکر شد: متأسفانه نه تنها به گروه‌های نمایشی هیچ مبلغی پرداخت نکردیم بلکه مبلغ 20 میلیون تومان بابت بدهی قبوض جاری نظیر آب، برق و گاز نیز با کمک مدیرکل ارشاد استان پرداخت شد که البته باید این مبلغ به اداره‌کل ارشاد آذربایجان شرقی پرداخت شود. ما چیزی حدود 60 میلیون تومان که دارای سند و قرارداد است، به گروه‌های تئاتری که آثارشان را در تئاتر شهر تبریز به صحنه برده‌اند، بدهکاریم. اداره‌کل ارشاد استان با این شرایط به صورت کج‌دار و مریز با ما همراه است که البته تا به حال هم خیلی به ما لطف داشته‌اند.

راستی ادامه داد: مکاتباتی را با اداره‌کل هنرهای نمایشی مبنی بر پرداخت بدهی مدنظر و متعهد بودن به تعهدات خود نسبت به تئاتر شهر تبریز داشتیم که به ما پاسخ دادند که این بدهی و مبلغ حمایتی را پرداخت خواهند کرد ولی هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است.

مسئول مجموعه تئاتر شهر تبریز تصریح کرد: زنگ خطر پس گرفتن تئاتر شهر از هنرمندان تئاتر استان زده شده است و اگر اداره‌کل هنرهای نمایشی به تعهدات خود متعهد نباشد، اداره‌کل ارشاد استان آذربایجان شرقی حق دارد مجموعه تئاتر شهر را از ما پس بگیرد. در زمانی که تئاتر شهر تبریز افتتاح شد، اداره‌کل هنرهای نمایشی به ما اعلام کرد که اگر تعهدات ما به گروه‌های نمایشی بیشتر هم شود، مازاد این تعهدات را هم به ما پرداخت خواهد کرد اما نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه در 15 ماه اخیر حمایت تعیین شده را هم از ما نداشته است.