شبکه «NBC» پس از یک سال پخش نکردن مراسم جوایز سینمایی گلدن گلوب، اعلام کرد این مراسم را در دوره‌ی آتی پخش تلویزیونی می‌کند.

چارسو پرس: این شبکه با اشاره به اقدامات برگزارکنندگان جوایز گلدن گلوب برای رسیدگی به اصول اخلاقی و ایجاد تنوع در میان رای دهندگان، اعلام کرد پخش زنده تلویزیونی این مراسم را از سال ۲۰۲۳ از سر خواهد گرفت.

پس از مجموعه‌ای انتقادها به انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، برگزارکننده جوایز سالانه گلدن گلوب به دلیل نبود تنوع نژادی در این نهاد، شبکه «NBC» پخش مراسم سالانه جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب در ژانویه ۲۰۲۲ را لغو کرد و استودیوهای بزرگ و بازیگران هالیوود این مراسم را تحریم کردند.

نخستین بار روزنامه لس‌آنجلس تایمز در فوریه ۲۰۲۱ فاش کرد که در میان ۸۹ عضو این نهاد سینمایی حتی یک سیاه‌پوست هم حضور ندارد.

با وجود انتشار بیانیه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود و وعده ایجاد تغییرات، برخی از چهره های مهم و سیاه‌پوست و سفید پوست آمریکا چون «آوا دو ورنای»، «جینا پرینس-بایدوود»، «جرنی اسمالت»، «پاتن اسوالت»، «امی شومر»، «جود آپاتا»، «استرلینک کی براون»، «کری واشنگتن» و ... این صحبت‌ها را ناکافی و عذر و بهانه دانستند و در فضای مجازی به شدت از سیاست‌های این انجمن سینمایی انتقاد کردند. 

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در واکنش به این انتقادها، با جذب ۱۰۳ عضو جدید از ۶۲ کشور خارج از آمریکا، مجموع رای دهندگان خود را به ۲۰۰ نفر رسانده است.

بر اساس گزارش «NBC»، مجموع رأی‌دهندگان جوایز گلدن گلوب اکنون ۵۲ درصد زن و ۵۱.۵ درصد از نظر نژادی و قومی متفاوت هستند، با اعضایی که ۱۹.۵ درصد لاتین تبار، ۱۲ درصد آسیایی، ۱۰ درصد سیاه‌پوست و ۱۰ درصد از منطقه خاورمیانه هستند.

نامزدهای جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب ۲۰۲۳ روز ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) اعلام می‌شود.