«لورا پویترس» مستندساز برجسته آمریکایی به عنوان میهمان افتخاری در سی و پنجمین جشنواره فیلم مستند آمستردام (ایدفا) شرکت می‌کند.

چارسو پرس: این مستندساز که اخیرا با جدیدترین ساخته‌اش «همه زیبایی و خونریزی» موفق به کسب جایزه شیر طلایی بهترین فیلم از هفتاد و نهمین جشنواره ونیز شده، در جشنواره ایدفا ۲۰۲۲، مهم‌ترین رویداد سالانه سینمای مستند به عنوان میهمان افتخاری حضور می‌یابد که با نمایش مجموعه از ۷ فیلم او نیز همراه خواهد بود که از سال ۲۰۰۳ تا به امروز ساخته شده‌اند.

مستند جدید «لورا پویترس» با نام «همه زیبایی و خونریزی» به داستان قابل توجه زندگی «نان گلدین» عکاس آمریکایی و مبارزه‌اش با خانواده متمول «ساکلر» پرداخته و تلاش‌های او برای مسئول دانستن کمپانی داروسازی «Purdue Pharma» متعلق به خانواده «ساکلر» برای همه گیری استفاده از مواد افیونی در آمریکا را به تصویر کشیده است.

همچنین ۱۰ فیلم موثر و الهام‌بخش «لورا پویترس» به انتخاب خودش نیز در جشنواره ایدفا به روی پرده خواهد رفت که شامل فیلم‌هایی چون «گرسنگی» از «استیو مک‌کوئین»، «این یک فیلم نیست» از جعفر پناهی و مجتبی و میرطهماسب و «شوآ» از »کلود لنزمن» می‌شود.

«لورا پویترس» به خاطر مستند «شهروند شماره چهار» که درباره «اداورد اسنودن» بود در سال ۲۰۱۵ برنده جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم مستند شد.

او همچنین در سال ۲۰۱۴ برای گزارش افشاگری‌های جاسوسی گسترده (از سال ۲۰۱۳ تا کنون) در کنار «گلن گرینوالد»، «اون مکسکیل»، و «بارتن گلمن» موفق به کسب جایزه معتبر پولیتزر برای خدمات عمومی شد. این جایزه به صورت مشترک به نشریات گاردین و واشنگتن پست تعلق گرفت.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا)از تاریخ ۹ تا ۲۰ نوامبر (۱۸ تا ۲۹ آبان) در کشور هلند برگزار می‌شود.