گی‌یرمو دل تورو در پی انتقادی جدید از ماتین اسکورسیزی به دفاع قاطعانه از وی برخاست و گفت حاضر است عمرش را برای این کارگردان پیش‌کسوت بدهد چون او سینما را می‌فهمد.

چارسو پرس: گی‌یرمو دل تورو در واکنش به مقاله‌ای که از مارتین اسکورسیزی به عنوان «استعدادی نامساعد» یاد کرده بود، این مقاله را بی‌رحمانه توصیف و از این کارگردان باسابقه دفاع کرد.

برنده اسکار برای فیلم‌های «هزار توی پن» و «شکل آب» در قالب مطلبی در شبکه‌های اجتماعی، در پاسخ به مطلبی که آن را توهین‌آمیز، بی‌رحمانه و بدنیت می‌دانست، از اسکورسیزی دفاع کرد. مطلبی که دل‌تورو به آن واکنش نشان داد، توسط «کریتیک» منتشر شده و در آن از اسکورسیزی به عنوان یک استعداد نامساعد یاد شده است.

دل تورو نوشت: من خیلی خیلی به ندرت چیزی اینجا پست می‌کنم، اما آنقدر میزان تصورات غلط، نادرستی‌های شلخته و صفت‌های خصمانه که هیچ منطقی پشت آن‌ها وجود ندارد و تنها توهین‌آمیز، بی‌رحمانه و بدنیت هستند در این نوشته بالا بود که مجبور شدم اینجا واکنش نشان دهم.

وی در ادامه نوشت: برای روشن شدن موضوع بگویم اگر خدا به من پیشنهاد کند از زندگی‌ام کم شود تا عمر اسکورسیزی طولانی‌تر شود من قطعاً آن را می‌پذیرم. این مرد سینما را می‌فهمد. از سینما دفاع می‌کند، سینما را تصویر می‌کند و همیشه برای هنر سینما و علیه صنعتی‌سازی آن مبارزه کرده است و هرگز رام نشده و جایگاهی ثابت در تاریخ سینما دارد.

این کارگردان همچنین این مقاله را که نوشته منتقد سینمایی شان ایگان است و در آن «گرگ وال‌استریت» را به شدت کند خوانده و «گاو خشمگین» را در کل فیلمی بد نامیده، رد می‌کند. دل تورو نوشته: کسی که چنین چیزهایی می‌نویسد لازم است برود بحث زبان فیلم، درس‌های تاریخ و تحقیق را بخواند.

دل تورو افزوده: وقتی نوشته‌های مثل این را می‌خوانم که یکی از ملایم‌ترین نیروها و یکی از عاقل‌ترین آنها را هدف گرفته، لرزه‌های قریب الوقوع فروپاشی یک فرهنگ را احساس می‌کنم و از آن به تعجب می‌افتم و می‌پرسم «آخر به چه هدفی؟» و احساس می‌کنم این خسرانی است که به من وارد می‌شود.

این اولین بار نیست که دل‌تورو به دفاع از اسکورسیزی برمی‌خیزد و او مدت‌هاست مدافع صریح‌الهجه این فیلمساز بوده است. وی وقتی «ایرلندی» در سال ۲۰۱۹ منتشر شد از این فیلم به عنوان یک شاهکار یاد کرد و با انتشار پستی طولانی در توییتر، آن را با عنوان فیلمی که «همه اسطوره‌های گانگستری را به حسرت واداشته»، تحسین کرد.

فیلم جدید دل تورو انیمیشن استاپ‌موشن «پینوکیو» است که هفته آینده برای اولین بار در جشنواره فیلم لندن به نمایش درمی‌آید و پس از آن از ۹ دسامبر در نتفلیکس در دسترس خواهد بود.