طبق اساسنامه خانه سینما هیات مدیره پس از انتخاب، حداکثر ۲ ماه فرصت دارد تا مدیرعامل را معرفی کند.

چارسو پرس: نهم شهریورماه بود که انتخابات پر سروصدا خانه سینما برگزار شد و اعضای هیات مدیره جدید مشخص و اعلام شدند.

اولین جلسه هیات مدیره خانه سینما نیز در تاریخ ۱۷ شهریورماه برگزار و محمدمهدی عسگرپور به عنوان رییس هیات مدیره دوره شانزدهم انتخاب شد؛ دوره ای که علاوه بر انتخاب مدیرعامل برخی انتظار دارند تا در آن شکاف های موجود در خانه سینما و صنوف برطرف شود، درباره برخی از قوانین بازنگری صورت بگیرد و تمام اتفاق ها در راستای اعتلای سینمای کشور و اهالی آن باشد.

با استعفای منوچهر شاهسواری پیش از برگزاری انتخابات، از همان ابتدا یکی از مهم ترین وظایفی که برای هیات مدیره منتخب درنظر گرفته شده بود، بررسی و انتخاب مدیرعامل جدید خانه سینما بود. همچنین طبق ماده ۳۴ اساسنامه خانه سینما «هیات مدیره موظف است ظرف حداکثر دو ماه پس از انتخاب نسبت به استخدام مدیرعامل خانه سینما اقدام کند.». البته مطلبی که در این بند از اساسنامه گنگ به نظر می رسد این نکته است که این مدت زمان ۲ ماهه بعد از انتخاب اعضای هیات مدیره آغاز می شود یا بعد از تایید اسامی منتخب از مراجع مربوطه. با این حال بین ۲۰ تا ۲۸ روز از این مهلت ۲ ماهه فرصت باقی مانده است.

طبق بررسی های صبا، برخلاف اسامی که در روزهای اخیر مطرح شده اند، هیات مدیره خانه سینما هنوز به قطعیتی نرسیده و نام های متعددی مطرح شده و در حال بررسی آن ها هستند تا با ارزیابی دقیق بتوانند گزینه مناسب این جایگاه را انتخاب کنند. درنهایت کمتر از یک ماه از این فرصت ۲ ماهه باقی مانده و باید منتظر بمانیم تا با مدیرعامل جدید خانه سینما آشنا شویم.


منبع: خبرگزاری صبا