کارگردان انیمیشن «لوپتو» که قرار است تا چند روز دیگر روی پرده سینماها برود گفت: با توجه به شرایط اینترنت و فیلترینگ فضاهایی که امکان معرفی فیلم را داشتند، تبلیغ برای فیلم خیلی سخت شده است.

چارسو پرس: انیمیشن «لوپتو» قرار است از چهارشنبه ۱۱ آبان‌ماه در سینماهای کشور اکران شود و عباس عسگری - کارگردان کرمانی این فیلم گفت: تولید این انیمیشن سال ۱۳۹۵ آغاز شد و سه سال بعد هم تمام شد. قرار بود این فیلم را مهرماه ۹۸ اکران کنیم که همزمان با یک سری اتفاق‌ها و بعد هم شیوع کرونا کلاً ماجرا منتفی شد تا رسیدیم به امسال که بنا داشتیم از مهرماه ۱۴۰۱ فیلم را اکران کنیم ولی باز هم به حوادث اجتماعی اخیر برخورد کردیم. با این حال قرار است از چند روز دیگر یعنی ۱۱ آبان ماه، فیلم اکران شود.

او درباره اینکه چه پیش‌بینی‌اش از حضور مخاطب در سینماها دارد گفت: پیش‌بینی خیلی سخت است و نمی‌دانم آیا مردم تمایل دارند (در شرایط فعلی) به سینما بیایند یا خیر، شاید خانواده‌ها حوصله و رغبتی نداشته باشند که با بچه‌های خود به سینما بیایند اما شاید هم اگر مدارس همراهی کنند اتفاق خوبی بیفتد؛ به همین دلیل نمی‌دانم چه شرایطی پیش خواهد آمد اما امیدوارم به خوبی پیش برود. در کرمان هم چون اکران این دست فیلم‌ها کمتر اتفاق می‌افتد، فکر می‌کنم با معرفی و تبلیغ استقبال خوبی داشته باشیم چرا که شاید در قالب یک تفریح خانوادگی برای مردم جالب باشد که انیمیشن را در سینما تماشا کنند.

انیمیشن لوپتو

وی افزود: یک مسئله مهم این است که تبلیغات با توجه به شرایط اینترنت و فیلترینگ خیلی سخت خواهد بود. البته تیزرهایی به تلویزیون داده شده و قرار است از چند روز آینده شبکه پویا و احتمالا شبکه‌های دیگر آن را پخش کنند.

عسگری با اشاره به اینکه انیمیشن «لوپتو» اولین فیلم بلند سینمایی اوست، گفت: پیش‌تر برای تلویزیون و در حوزه فیلم کوتاه فیلم‌هایی را ساخته بودم که همگی در حوزه انیمیشن بودند. در واقع از سال 1384 که کارم را آغاز کردم در همین حوزه انیمیشن بود. برای ساخت «لوپتو» هم تلاش کردیم فیلم به لحاظ کیفی قابل قبول باشد. ضمن اینکه از المان‌های ایرانی مثل زبان، مکان، مباحث اعتقادی و حتی اسامی کاراکتر ها برخوردار است که می‌تواند باعث جذابیت شود.

این کارگردان همچنین درباره پروژه جدیدش گفت که در حال کار روی چند سیناپس و فیلمنامه است و البته ساخت یک فیلم جدید، به نتیجه اکران «لوپتو» هم بستگی دارد.

انیمیشن لوپتو

///.


منبع: خبرگزاری ایسنا