وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اعلام اینکه معاونت مطبوعاتی درخصوص پرونده روزنامه‌نگاران بازداشتی، با مسئولان در تماس است، گفت: هر کدام از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه دچار مشکل هستند، آن را مشکل خانواده فرهنگی خودمان می‌دانیم و موظف هستیم که آن را پیگیری کنیم.

چارسو پرس: آیین ملی بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار با حضور سیدابراهیم رئیسی ریاست جمهوری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، تعدادی از اعضای فراکسیون فرهنگی مجلس و جمعی از کتابداران سه‌شنبه ۲۴ آبان در تالار وحدت برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی بعد از این رویداد، در جمع خبرنگاران درباره پیگیری پرونده خبرنگاران بازداشت شده توضیح داد: این موضوع را دیدم، معاونت مطبوعاتی درخصوص پرونده روزنامه‌نگاران بازداشتی با مسئولان در تماس است. نه فقط روزنامه‌‎نگاران بلکه هر کدام از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه دچار مشکل هستند، آن را مشکل  خانواده فرهنگی خودمان می‌دانیم و موظف هستیم که آن را پیگیری کنیم.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیران مسئول روزنامه‌هایی که خبرنگاران در آن‌ها مشغول به کار بودند، اگرمدارک مستند بدهند یا ندهند، این پرونده‌ها پیگیری می‌شود. ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی  گزارشی ارائه کرده‌است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری آن است.

///.


منبع: خبرگزاری ایرنا