سری فیلم‌های جان ویک بدون شک از ابتدای کار تا به امروز تکامل یافته و از نظر وسعت هم رشد کرده‌اند. جان ویک سعی می‌کند از دست ده‌ها دشمن مختلف جان سالم به در ببرد و به هدف خود برسد. به نظر می‌رسد که این کاراکتر به این زودی‌ها استراحت نخواهد کرد و این روند بدون شک در آخرین ماجراجویی او، «جان ویک ۴» هم ادامه خواهد داشت.

چارسو پرس: مجموعه جان ویک با یک فیلم اکشن هیجان‌انگیز درباره‌ی یک قاتل بازنشسته شروع شد که قصد داشت انتقام مرگ سگش را بگیرد اما حالا به یک فرانچایز دوست‌داشتنی با یک شخصیت اصلی محبوب تبدیل شده است. سری فیلم‌های جان ویک بدون شک از ابتدای کار تا به امروز تکامل یافته و از نظر وسعت هم رشد کرده‌اند. جان ویک سعی می‌کند از دست ده‌ها دشمن مختلف جان سالم به در ببرد و به هدف خود برسد. به نظر می‌رسد که این کاراکتر به این زودی‌ها استراحت نخواهد کرد و این روند بدون شک در آخرین ماجراجویی او، «جان ویک ۴» هم ادامه خواهد داشت.

این اثر دنباله فیلم «جان ویک ۳: پارابلوم» است که در آن، شاهد مبارزه ویک با مخالفانش بودیم و او تلاش می‌کرد تا از نیویورک فرار کند. ویک با توجه به وضعیتش به عنوان یک فرد مطرود، قسمت سوم را به شکلی خونین، مجروح و البته آماده برای رویارویی با گروه‌های جنایی به پایان رساند.

طرح داستان «جان ویک ۴»

فیلم جان ویک 4

طبق تریلر رسمی لاینزگیت، خلاصه داستان به شرح زیر است:

جان ویک (کیانو ریوز) راهی برای شکست دادن گروه مخالفش پیدا می‌کند اما او قبل از این که آزادی خود را به دست آورد، باید با یک دشمن جدید با نیروهای قدرتمند در سراسر جهان و البته دوستان قدیمی خود روبه‌رو شود.

بر اساس این توصیفات، باید انتظار داستانی متفاوت‌ را در مقایسه با سه فیلم قبلی جان ویک، با اکشنی در سطح جهانی و بدلکاری‌های خارق‌العاده داشته باشیم. برخی از سکانس‌های اکشن تریلر بدین صورت هستند: جان ویک سوار بر اسب در صحرایی داغ، در حال شلیک به مبارزانی در حال فرار است. جان ویک در مقابل طاق پیروزی در حال شلیک با یک تفنگ دستی از یک ماشین بدون در است. در ادامه حتی می‌بینیم که جان ویک با یک جفت نانچکو صورت دشمن خود را از شکل و قیافه می‌اندازد.

به نظر می‌رسد که قسمت چهارم بزرگ‌ترین فیلم جان ویک (چه از نظر سینمایی و چه از نظر بازیگران) تاکنون خواهد بود.

بازیگران و دست‌اندرکاران «جان ویک ۴»

فیلم جان ویک 4

لازم به ذکر نیست که نقش جان ویک را کیانو ریوز بازی خواهد کرد. قسمت ۴ دنباله مستقیم قسمت ۳ است و بازگشت لارنس فیشبرن در نقش پادشاه باوری نیز تقریبا قطعی به نظر می‌رسد.

نکته جالب توجه اضافه شدن چندین بازیگر مانند بیل اسکاشگارد، دانی ین و کلنسی براون  به این فرانچایز است. طرفداران فیلم‌های رزمی احتمالا ین را به عنوان ستاره فرانچایز «ایپ من» می‌شناسند که مجموعه فیلمی است که وقایع زندگی استاد بزرگ وینگ‌چون را بازگو می‌کند. فعلا نمی‌دانیم که آیا او یک شخصیت اصلی در طرح داستان خواهد بود یا صرفا یک مبارز سرسخت در برابر قهرمان ما. با این حال، از یک چیز مطمئنیم، این که طرفداران مشتاق دیدن رویارویی بین ین و ریوز هستند، چرا که قطعا یک رزمی‌کار معروف را در فیلمی به چنین بزرگی بلااستفاده نمی‌گذارید.

اسکاشگارد نیز گزینه جالبی است. او در مصاحبه اخیر خود با کولایدر تایید کرد که نقش شخصیتی به نام مارکیز را بازی خواهد کرد، شخصیتی که احتمالا به عنوان یک ضدقهرمان عمل خواهد کرد و احتمالا تهدیدی مستقیم برای ویک و پادشاه باوری خواهد بود.

براون نیز گفته که در صحنه‌های متعددی همراه اسکاشگارد خواهد بود که دلالت بر رابطه بین این دو شخصیت دارد. بازیگران قدیمی مانند لنس ردیک و یان مک‌شین نیز به ترتیب در نقش‌های شارون و وینستون بازی خواهند کرد.

سگ‌ها نقش مهمی در فرانچایز جان ویک دارند و یک سگ جدید به این فیلم‌ها اضافه خواهد شد که دقیقا مشخص نیست چه کاری انجام خواهد داد اما نقش بسیار مهم‌تری نسبت به سگ‌های قسمت سوم بازی خواهد کرد.

هم‌چنین چاد استاهلسکی بار دیگر کارگردانی فیلم را بر عهده خواهد گرفت و شای هاتن و مایکل فینچ نیز نویسندگان داستان هستند. شایان ذکر است که خالق اصلی فرانچایز، درک کولستاد نقشی در قسمت چهارم ندارد.

تاریخ انتشار

فیلم جان ویک 4

«جان ویک ۴» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۳ (۱۳ اسفند ۱۴۰۱) اکران خواهد شد.

اطلاعات دیگر

انتظار می‌رود که کیانو ریوز علاوه بر فیلم جان ویک ۴، در سری اسپین‌آف «بالرین» نیز در کنار وینستون با بازی یان مک‌شین ظاهر شود. این سری در ادامه فیلم‌های جان ویک و تقریبا هم‌زمان با آن‌ها روایت می‌شود.

اگر به دنبال پیش‌درآمدی برای دنیای جان ویک هستید، باید بگوییم که سریالی با بازی یان مک‌شین و باز هم در نقش وینستون به نام «کانتیننتال» قرار است به طور انحصاری از شبکه ان‌بی‌سی پخش شود.

///.


منبع: دیجی‌مگ