در این مطلب به چهار گوشی مختلف با نمایشگرهای جذاب برای تماشای محتوا به خصوص فیلم و سریال پرداختیم. این گوشی‌ها را می‌توانید در بازه‌های قیمتی مختلف خریداری کنید و از تماشای محتوای مورد علاقه خود لذت ببرید.

چارسو پرس:  گوشی هوشمند وسیله‌ای است که زمان زیادی از روز را در حال استفاده از آن هستیم تا کارهای مختلف خود را پیش ببریم. حتی با یک نمایشگر کوچک می‌توانید فیلم و سریال تماشا کنیم یا یک کتاب  در این مطلب قرار است به سراغ چهار گوشی مختلف برویم که نمایشگرهای جذابی برای تماشای محتوا دارند.

گلکسی S21 FE

گوشی S21 fe قاتل پرچمدار بسیار جذابی از شرکت سامسونگ است که می‌تواند نظر هر کاربری را به خود جلب کند. این کهکشانی از نمایشگری 6.4 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 2400 در 1080 استفاده می‌کند و در هر اینچ تراکم 401 پیکسل را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. حاشیه‌های اطراف این پنل بسیار کم است و نسبت نمایشگر به بدنه حدود 89.6 درصد است که عددی عالی برای تماشای محتوا به حساب می‌آید.

این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10+ نیز برخوردار است تا بتواند محتوا را به روان‌ترین و جذاب‌ترین شکل به نمایش دربیاورد. از نظر میزان روشنایی نیز این پنل شرایط خوبی دارد و در حالت دستی می‌تواند حدود 420 نیت روشنایی تولید کند. اگر حالت خودکار فعال باشد و شما در معرض تابش مستقیم نور خورشید باشید، روشنایی نمایشگر گوشی S21 FE به عددی در حدود 800 می‌رسد.

این میزان روشنایی باعث می‌شود در محیط باز هم بتوانید بدون مشکل، محتوا را مشاهده کنید. این نمایشگر با گستره رنگی DCI-P3 و SRGB سازگاری کامل دارد و دقت آن در هر دو به طور متوسط 2.5 دلتا ای است که عدد خوبی به حساب می‌آید. کیفیت این صفحه نمایش بسیار خوب است و محتوا به صورت زنده و پویا به نمایش درمی‌آید و کنتراست هم در سطح خوبی قرار می‌گیرد. همه این موارد در کنار هم باعث می‌شود گوشی S21 FE را گزینه بسیار خوبی برای تماشای فیلم و سریال بدانیم.

شیائومی 11 تی پرو

سازنده چینی صفحه نمایش گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو را تا دندان مسلح کرده است؛ به گونه‌ای که هیچ ایرادی نمی‌توان به آن وارد کرد و تنها می‌توان از کیفیت بالای آن لذت برد. این محصول دارای پنلی 6.67 اینچی از نوع امولد با رزولوشن 2400 در 1080 است و از نرخ نوسازی 120 هرتزی، HDR10+، گستره رنگی 1 میلیاردی و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر که هر اینچ از آن 395 پیکسل دیده می‌شود حدود 85 درصد از نمای روبرویی را در اختیار گرفته و از  نرخ لمس یا همان  (sample rate) برابر با 480هرتز نیز بهره می‌برد، موضوعی که بیشتر برای گیمرها اهمیت دارد و باعث می‌شود دستورات لمسی مختلف در سریع‌ترین حالت به اجرا دربیاید.

شیائومی 11 تی پرو

نمایشگر شیائومی ۱۱ تی پرو در حالت دستی حدود 520 نیت روشنایی دارد و این عدد در حالت خودکار می‌تواند به حدود 840 نیت افزایش پیدا کند که برای مشاهده محتوا در محیط باز عددی کاملا مناسب و کافی به حساب می‌آید. بد نیست اشاره کنیم که کمترین میزان روشنایی این پنل نیز برابر با 2.4 نیت است و در تاریکی شب می‌توانید بدون مشکل با آن کار کنید.

این صفحه نمایش از حالتی به نام Adaptive Colors استفاده می‌کند و به لطف آن می‌تواند دقت رنگ را بر اساس شرایط نور محیط تغییر دهد، دقیقا کاری که اپل در فناوری True Tone انجام می‌دهد. میانگین دقت رنگی این پنل حدود 1.3 دلتاای است که خبر از دقت رنگ بسیار بالای این گوشی می‌دهد. همه این موارد در کنار هم باعث می‌شود تا شیائومی ۱۱ تی پرو را یکی از بهترین گزینه‌ها برای تماشای محتوا و فیلم بدانیم.

گلکسی A73

گلکسی A73 بهترین میان‌رده سامسونگ در سری A است که برای اولوین بار از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. ویژگی‌های جذاب این کهکشانی به همینجا ختم نمی‌شود و در بخش نمایشگر نیز شاهد پنلی باکیفیت با حاشیه‌های اندک هستیم. گلکسی A73 از صفحه نمایشی 6.7 اینچی از نوع سوپر امولد پلاس با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی 393 استفاده می‌کند. این پنل دارای نرخ نوسازی 120 هرتزی است و حدود 87 درصد از فضای روبرویی را به اختیار خود درآورد.

گلکسی A73

این نمایشگر از نظر روشنایی نیز شرایط خوبی دارد و همان‌طور که از سامسونگ و پنل‌های سوپر امولد آن انتظار داریم محتوا با کیفیت بالا، شارپی خوب و بسیار زنده به نمایش درمی‌آید. عمق رنگ مشکی بی‌نهایت است و رنگ سفید نیز کمی مایل به زرد نمایش داده می‌شود. حاشیه‌های کم پنل در کنار کیفیت خوب، دلایلی هستند که ما این مدل را برای تماشای فیلم و سریال مناسب می‌دانیم.

آنر 70

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود تماشای محتوا در گوشی بسیار لذت‌بخش‌تر شود حاشیه‌های کمتر اطراف نمایشگر است. در این زمینه آنر 70 یک شاهکار به حساب می‌آید و با خمیده کردن لبه‌های صفحه نمایش توانسته به نسبت نمایشگر به بدنه برابر با 90.8 درصدی دست پیدا کند، عددی که شاید بتوان شبیه به آن را در دنیای پرچمداران یافت کرد اما در دنیای میان‌رده‌ها یافتن چنین نسبتی چندان مرسوم نیست.

آنر 70 از یک نمایشگر 6.67 اینچی با رزولوشن مرسوم 2400 در 1080 استفاده می‌کند. این پنل از نوع OLED است و از نرخ نوسازی 120 هرتزی و محتوای HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. روشنایی این نمایشگر در حالت دستی حدود 500 نیت و در حالت خودکار حدود 800 نیت است که برای مشاهده محتوا در هر شرایط نوری مناسب به نظر می‌رسد.

این پنل از نظر دقت رنگ مخصوصا در حالت Vivid مانند شیائومی ۱۱ تی پرو عالی عمل نمی‌کند و رنگ‌های خاکستری و سفید را کمی مایل به آبی و سرد نمایش می‌دهد. در حالت Normal این دقت به مراتب بهتر می‌شود ولی محتوا دیگر جذابیت حالت قبلی را ندارد و کمی  رنگ‌پریده به نظر می‌رسد. در حالت نرمال دقت رنگ این پنل بین 1.3 تا 2.1 دلتاای است. گذشته از این توضیحات کیفیت نمایشگر واقعا خوب است و حاشیه‌های بسیار کم باعث می‌شود لذت دوچندانی را از مشاهده محتوا تجربه کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب به چهار گوشی مختلف با نمایشگرهای جذاب برای تماشای محتوا به خصوص فیلم و سریال پرداختیم. این گوشی‌ها را می‌توانید در بازه‌های قیمتی مختلف خریداری کنید و از تماشای محتوای مورد علاقه خود لذت ببرید.