نمایش «همه دزدها که دزد نیستند» به کارگردانی امین میری که برگرفته از نمایشنامه‌ای به همین نام نوشته داریو فو است اجرای خود را از 11 دی‌ماه در سالن تئاتر البرز مجتمع کوروش آغاز می کند.

پایگاه خبری تئاتر: امین میری کارگردان تئاتر درباه اجرای نمایش «همه دزدها که دزد نیستند»گفت: این اثر نمایشی از 11 دی ماه در سالن تئاتر البرز مجتمع تجاری فرهنگی کوروش اجرای خود را آغاز می کند. نمایش «همه دزدها که دزد نیستند» اولین نمایشی رسمی است که در این مجموعه به صحنه می رود البته در این سالن پیش از این نمایش های آزاد به صحنه رفته اند.

وی ادامه داد: نمایشنامه «همه دزدها که دزد نیستند» برگرفته از نمایشنامه‌ای با همین نام نوشته داریوفو نمایشنامه‌نویس شهیر ایتالیایی است که من پیش از این در اسفندماه 87 در سالن کوچک فرهنگسرای ارسباران آن را نمایشنامه خوانی کرده بودم. خوشبختانه آن اجرا مورد استقبال قرار گرفت و 3 شب اجرای ما به 6 شب تمدید شد. به همین دلیل و به خاطر علاقه شحصی که به این نمایشنامه و نقد اجتماعی که در آن مطرح می شود، داشتم تصمیم گرفتم بعد از نمایش «احساس آبی مرگ» این نمایش را به صحنه ببرم.

میری یادآور شد: این نمایش کمدی جذابی است که برای اجرا به شیوه کمدیا دلارته نوشته شده است اما در این اجرا ما ضمن حفظ پایه اصلی کمدیادلارته عناصر نمایش سیاه بازی و تخت حوضی را هم وارد اثر کرده‌ایم. در حقیقت نمایش کمدیادلارته در ایتالیا با نمایش تخت حوضی در ایران هم رده هستند بنابراین یافتن معادل های ایرانی برای شخصیت های نمایش مشکل نبود.

کارگردان نمایش «احساس آبی مرگ» درباره داستان این نمایش توضیح داد: نمایش داستان دزدی را روایت می کند که برای دزدی به خانه شهردار شهر می رود اما متوجه می شود که شهردار منزل است و در نبود خانواده اش که در مسافرت هستند با زن دیگری ارتباط دارد که از این پس داستان وارد ابعاد دیگری می شود. حقیقت تم اصلی این نمایش خیانت است. امیدوارم با وجودیکه این نمایش در مجتمع کوروش به صحنه می‌رود، بتواند مخاطبان خودش را پیدا کند. متاسفانه این روزها سالن های خصوصی تئاتر انقدر شرایط غیرمنصفانه ای برای گروه های متقاضی تدارک دیده اند که یک گروه جوان مستقل برایش صرف نمی کند که در این سالن ها کارش را به صحنه ببرد.

کارگردان نمایش «آینه پشت سکوت» در پایان صحبت هایش عنوان کرد: اما خوشبختانه آقای امیرشهاب رضویان مدیر این مجموعه استقبال بسیار خوبی از اجرای این نمایش در سالن تئاتر البزر کرد و با وجودی که نمایش ما برخی مولفه های تئاترهایی را که در چنین فضاهایی به صحنه می روند، ندارد تاکنون از ما حمایت بسیاری کرده است. در عین اینکه سالن تئاتر البرز مجتمع کوروش یکی از سالن های حرفه یا و بسیار مجهز تئاتر است و به نظرم جزو بهترین تالارهای نمایشی به حساب می اید و امکانات فنی و نوری خوبی دارد.

در نمایش «همه دزدها که دزد نیستند» علی ابدالی، حافظ اسمی خانی، نازنین بابایی، رویا حسینی، هومن خدادوست، ابراهیم عزیزی و امین میری به عنوان بازیگر روی صحنه می‌روند.

این نمایش از 11 دی‌ماه ساعت 20 در مجتمع کورش اجرای خود را آغاز خواهد کرد. 10 دی‌ماه نیز این اثر نمایش ویژه عکاسان به صحنه خواهد رفت.