جدول باکس آفیس سینمای آمریکا بار دیگر فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» را در رتبه اول نشاند و فیلم کریسمسی «شب خشونت آمیز» در رتبه دوم ایستاد.

چارسو پرس: برای چهارمین هفته پیاپی فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه»، با فروش 17 میلیون دلار در جایگاه نخست باکس آفیس ایستاد و فروش کلی خود را به 393 میلیون دلار رساند.

فیلم کریسمسی «شب خشونت آمیز» که تازه‌ترین فیلم اکرانی در آخر هفته گذشته بود نتوانست در مقابل فیلم پلنگ سیاه ایستادگی کند و در پله دوم باکس آفیس ایستاد. این فیلم کمدی و اکشن با بازی دیوید هاربر 13 میلیون دلار فروخت. البته انتظار فروش از این فیلم 10 میلیون دلار بود که بیشتر از آن فروش کرد. این فیلم در 72 کشور 7 میلیون دلار فروخت و فروش جهانی خود را به 20 میلیون دلار رساند.

این فیلم از راتن تومیتوز امتیاز 70درصد و نمره B+ از سینما اسکور گرفته است.

این فیلم درباره گروه زبده‌ای از خلافکاران است که در شب کریسمس وارد یک جمع خانوادگی شده و همه را گروگان می‌گیرند. اما بدها برای یک جنگجوی غافلگیرکننده آماده نیستند؛ بابانوئل.

انیمیشن «دنیای عجیب» که 12 میلیون دلار در اولین هفته اکرانش فروش کرد و شکست سختی خورده بود، این بار با 5 میلیون دلار در رتبه سوم باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم 60 درصد افت فروش پیدا کرده است.

«دنیای عجیب» در مجموع در داخل 25 میلیون دلار و در سطح جهانی نیز42  فروش داشته است. طبق نظر تحلیل‌گران، این فیلم که بودجه 200 میلیون دلاری دارد در نهایت 100 میلیون دلار فروش خواهد داشت.

کمدی سیاه «منو» محصول سرچ لایت پیکچرز، 3 میلیون و 600 هزار دلار فروش کرد و چهارمین فیلم باکس آفیس شد. بعد از سه هفته اکران این فیلم 24 میلیون دلار در آمریکا و 47 میلیون دلار در کشورهای خارجی فروش داشت. بودجه این فیلم نیز 25 میلیون دلار است.

فیلم اکشن و جنگی «فداکاری» نیز با فروش 2 میلیون و 800 هزار دلاری پنجمین فیلم سینماهای آمریکا شد. این فیلم که بودجه 90 میلیونی دارد، تا به امروز 13 میلیون دلار فروخته است.

///.