فیلم سینمایی «اِلویس» به کارگردانی باز لورمن که روز دوشنبه گذشته هفت جایزه «اَکتا» از جمله بهترین طراحی لباس و بهترین طراحی تولید را از آن خود کرده بود، امروز چهار جایزه دیگر اعم از بهترین فیلم و کارگردانی را نیز با خود به خانه برد.

چارسو پرس: روز دوشنبه جایزه بهترین طراحی لباس و تولید جوایز آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا (اَکتا) به کاترین مارتین در «اِلویس» رسید.

مندی واکر هم نخستین زنی بود که جایزه بهترین فیلمبرداری را برای این فیلم بلند در استرالیا به نام خود زد.

اِلویس چهارشنبه - روز اهدای جوایز اصلی این رویداد - همچنین برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد برای آستین باتلر و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای اولیویا دی یونگ شد.

اِلویس - Elvis یک فیلم موزیکال زندگی‌نامه‌ای در سال ۲۰۲۲ به کارگردانی باز لورمن است که فیلم‌نامه‌اش را به همراه سام برومل، کریگ پیرس و جرمی دونر نوشته است. این فیلم زندگی الویس پریسلی خواننده سرشناس راک‌اند رول را دنبال می‌کند که از دیدگاه مدیرش، کلنل تام پارکر روایت می‌شود.

آستین باتلر در نقش پریسلی با تام هنکس در نقش پارکر بازیگران اصلی هستند و در کنار اولیویا دی‌یونگ، هلن تامسون، ریچارد راکسبرا، کلوین هریسون جونیور، دیوید ونهام، کدی اسمیت-مک‌فی و لوک بریسی در نقش‌های مکمل بازی می‌کنند.

اِلویس همچنین امروز جایزه منتخب تماشاگران برای بهترین فیلم را از آن خود کرد.

در این دوره از برگزاری اَکتا، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن به لیا پرسل برای اولین کارگردانی خود با عنوان همسر دروور: افسانه مولی جانسون رسید.

در بخش تلویزیون هم Sreal Road: Origin تولید Bunya – ABC سه جایزه اَکتا از جمله بهترین سریال درام و بهترین بازیگر نقش اول مرد برای مارک کولز اسمیت و بهترین بازیگر زن با ایفای نقش تولی نارکل را از آن خود کرد.

با این جوایز جدید، مجموع جوایز دریافتی Sreal Road: Origin به ۷ رسید و در بخش تلویزیون پیشرو شد.

اَکتا معادلِ استرالیاییِ جایزه‌های اسکار و بفتا است که در سال ۱۹۵۸ پایه‌گذاری و از سال ۱۹۸۶، تولیدات تلویزیونی هم در این جوایز لحاظ شد.

مراسم اهدای این جایزه معتبر، در خانه اپرای سیدنی برگزار می‌شود و یک بخش «جوایز بین‌المللی» هم در سال ۲۰۱۲ میلادی به آن اضافه شد که در ژانویه هر سال در شهر لس آنجلس کالیفرنیا برگزار و اهدا می‌شود.