قدرت الله ایزدی همان کاراکتر «رشید» که سال ها در صحنه تئاتر و قاب تلویزیون مردم کشورش را خنداند، حالا دیگر پا به سن گذاشته و کمی جدی تر شده اما هنوز هم روحیه طنازانه اش زنده است. او می گوید: پس از سال ها هنوز مردم مرا در خیابان «رشید» صدا می زنند. این بازیگر و کمدین که مدت هاست در قاب تلویزیون دیده نمی شود، دلیل این غیبت طولانی را شیوع کرونا عنوان می کند و می گوید که از این پس بیشتر مردم او را می بینند.

چارسو پرس: قدرت الله ایزدی، بازیگر و کمدین با اشاره به حضورش در برنامه اینترنتی «معرکه» با اجرای بهنام تشکر که ویژه جام جهانی است، درباره شوخی اش با مهران رجبی به ذکر توضیحاتی پرداخت.

برنامه «معرکه» چند روز قبل میزبان قدرت الله ایزدی بود که در آن بهنام تشکر از او پرسید اگر خودت یک تیم فوتبال داشته باشی چطور می چینی و چه کسانی را انتخاب می کنی، خانم و آقا، بازیگر و موزیسین فرقی ندارد؟ اصلا در دروازه چه کسی را می گذاری؟ که قدرت الله ایزدی به طنز اینگونه پاسخ داد، یک نفر را برای کل بازی می گذارم و آن مهران رجبی است چون همه پُستی را بازی می کند و همه جا می رود.

صحبت های طنز این بازیگر که به حضور مهران رجبی در پروژه های متعدد اشاره داشت، در ادامه در فضای رسانه ای بازخورد داشت.

قدرت الله ایزدیسروش صحت و قدرت الله ایزدی

می خواستم بگویم مهران رجبی در کانال کولر هم هست!

وی در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا واقعا حرفتان شوخی بود یا شما هم به آقای رجبی طعنه زدید؟ می گوید: من اصولاً کارم طنز است. در برنامه چند شب گذشته هم به یک باره آقای تشکر از من پرسیدند اگر بخواهید یک تیم ۱۲ نفره بچینید چه کسانی را انتخاب می کنید؟ من با خودم فکر کردم چه کسی را بگویم که ناراحت نشود. ناگهان اسم مهران به ذهنم رسید که بعد هم البته در ادامه صحبتم گفتم مهران رجبی واقعا بازیگر خیلی خوبی است و من از او تشکر می کنم چون در همه کانال ها و در همه نوع پُستی می‌تواند بازی کند که این بخش از صحبت‌هایم را پخش نکردند و گویا سانسور شد.

او ادامه می دهد: حالا منتظرم مهران رجبی را ببینم و از او عذرخواهی کنم که نکند از حرفم دلخور شده باشد. حتی من می خواستم در ادامه حرفم شوخی کنم و بگویم مهران رجبی در همه کانال ها هست حتی در کانال کولر! اما نگفتم و ترسیدم ناراحتی پیش بیاید (با طنز) همه می دانند که من کلا آدم شوخی هستم و مزاح می کنم.

بازی در سریال جدید سروش صحت

ایفاگر کاراکتر نقش «رشید» در ادامه صحبت هایش به حضور در سریال جدید سروش صحت که برای شبکه نمایش خانگی ساخته شده است، اشاره می کند و می گوید: اخیراً سریال آقای صحت که به تهیه کنندگی آقای تخت کشیان در ۳۲ قسمت ساخته شده به پایان رسید. این سریال ابتدا در تهران ضبط شد و بعد در اصفهان، شمال و جزیره های قشم و کیش ادامه پیدا کرد. حدود یک سال و دو ماه تصویربرداری زمان برد و اکنون تدوین این کار هم انجام شده و فکر می کنم به زودی از یکی از پلتفرم ها پخش شود.

قدرت الله ایزدی

قدرت الله ایزدی در سریال شمعدونی

ایزدی که در سریال «شمعدونی» سروش صحت نیز حضور داشت، درباره دومین همکاری اش با این کارگردان چنین اظهار می کند: کار با سروش صحت واقعا عالی است. وقتی با آقای صحت باشید واقعاً کار یاد می گیرید. او کارگردان بی نظیری است که از هنرور در سطح حرفه ای بازی می‌گیرد. ایشان به قدری کارش درست است که از چوب، بازیگر می سازد. به هیچ عنوان عصبی نمی‌شود و رفتار کاملا خوبی با بازیگرانش دارد و به آنها انرژی می دهد که این خیلی خوب است.

علی مصفا و کاظم سیاحی نقش پسرانم را دارند

او سپس به نقشش در سریال جدید سروش صحت اشاره می کند و توضیح می دهد: نقشی که در این کار دارم با کاراکتر «رشید» تفاوت زیادی دارد. شخصیتی به نام «جلال» را بازی می کنم که دو فرزند دارد. علی مصفا و کاظم سیاحی نقش دو پسرانم را بازی می کنند. در این سریال بازیگران خوبی همچون بیژن بنفشه خواه و مجید یوسفی هم بازی کرده اند. پسرم کمال هم نقش معاون مدرسه را بازی می‌کند. همچنین بازیگران تئاتری شهر اصفهان بتول شیرانی، رسول اکبریان و پری کربلایی هم حضور دارند. این سریال طنز است اما نه از آن طنزهای رشیدگونه. نقش من از بچگی و به دنیا آمدنم شروع می شود.

مردم هنوز به من می‌گویند رشید!

وی می گوید: آخرین کار تلویزیونی ام سریال «شمعدونی» بود که در آنجا هم اسمم «جلال» بود. جالب است مردم هنوز بعد از مدت ها وقتی مرا در خیابان می بینند به من می‌گویند «رشید»! اما من به مخاطبان عزیزم می گویم که واقعاً دیگر «رشید» نیستم حداقل در این کار جدیدم قرار است کاملا متفاوت باشم. من کاراکتری را بازی می کنم که کارهای حرفه ای انجام می دهد، مدام به خودش می رسد، موهایش را رنگ می کند، عاشق موسیقی است و ... . ان شاءالله از جمله سریال‌هایی باشد که مردم دوست داشته باشند.

قدرت الله ایزدی

کرونا مرا از تلویزیون دور کرد

این کمدین در ادامه در پاسخ به اینکه چرا در این سالها در تلویزیون حضور نداشته است؟ خاطرنشان می کند: به خاطر کرونا بود که کاری قبول نمی کردم تا اینکه سال گذشته آقای سروش صحت از من برای کارش دعوت کرد. این پروژه آنقدر برایم شیرین بود که طی این یک سال و دو ماه همه به هم عادت کرده بودیم و مثل یک خانواده بودیم. وقتی هم جدا شدیم واقعا برایمان سخت بود. اخیراً هم آقای احمدرضا معتمدی برای حضور در یک تله تئاتر از من دعوت کردند تا با ایشان همکاری کنم. یک سریال تلویزیونی هم همزمان پیشنهاد شد اما چون با آقای معتمدی زودتر قرارداد بستم نتوانستم شرکت کنم. ان شاءالله در سال جدید بیشتر در تلویزیون حضور خواهم داشت و مردم کارهای جدیدی از من خواهند دید.

قدرت الله ایزدی در پایان این گفت و گو درباره وضعیت تلویزیون هم اظهار می کند: اوضاع تلویزیون کمی از قبل بهتر شده اما کاری نیست. متاسفانه دوستان همه از بیکاری ناراحت اند. ان شاءالله بعد از این ایام وضعیت بهتر شود و کارها رونق بگیرد. امیدوارم این روزها برای مردم عزیز کشورم بگذرد و روزهای بهتر از راه برسند.

///.


منبع: خبرگزاری ایسنا