گی‌یرمو دل تورو با نظر میازاکی موافق است و فکر می‌کند انیمیشنی که توسط کامپیوتر ساخته شود توهین به خود زندگی است.

چارسو پرس: گی‌یرمو دل تورو سخنان هایائو میازاکی انیمیشن‌ساز افسانه‌ای ژاپنی را تکرار کرد و گفت انیمیشنی که توسط کامپیوتر ساخته ‌شود توهین به خود زندگی است.

دل‌تورو این روزها در حمایت از «پینوکیو» که برای نتفلیکس ساخته شده و یک فیلم استاپ‌موشن دست‌ساز است، در نشست‌های مطبوعاتی شرکت می‌کند.

وی در یکی از این نشست‌های مطبوعاتی گفت: من هنر ساخته شده توسط انسان‌ها را به کار می‌برم و آن را دوست دارم و کاملا تحت تاثیرش هستم. علاقه‌ای به تصاویر ساخته شده توسط ماشین‌ها ندارم.

وی گفت با دیو مک کین که یک هنرمند بزرگ است صحبت کرده و او به وی گفته بزرگترین امیدش این است که هوش مصنوعی نتواند نقاشی کند.

دل تورو در ادامه افزود: هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات را بدهد، اما هرگز نمی‌تواند ترسیم کند. هرگز نمی‌تواند احساس یا قیافه یا نرمی چهره یک انسان را به تصویر بکشد.

وی در همین نشست تاکید کرد با نظر میازاکی موافق است که این کار توهین به خود زندگی است.

در مستندی که سال ۲۰۱۶ ساخته شد میازاکی علیه انیمیشن‌های کامپیوتری موضع‌گیری کرد و وقتی انیمیشنی از یک موجود زامبی‌مانند که توسط هوش مصنوعی ساخته شده بود را به وی نشان دادند او گفت: هر کسی که این چیزها را می‌سازد، اصلا نمی‌داند درد چیست. اگر می‌خواهید چیزهای ترسناک بسازید، می‌توانید ادامه دهید و این کار را انجام دهید؛ اما من از آن متنفرم و هرگز از این فن‌آوری در کار خود استفاده نمی‌کنم. به‌شدت احساس می‌کنم که این کار توهین به خود زندگی است.

وی وقتی مطلع شد یک انیماتور در حال تلاش برای ایجاد ماشینی است که مانند انسان‌ها نقاشی می‌کشد، گفت: ما انسان ها در حال از دست دادن ایمان به خودمان هستیم.

استودیو جیبلی به تازگی اعلام کرد در تابستان ۲۰۲۳، جدیدترین فیلم انیمیشن میازاکی، را پس از مدت انتظار برای آماده شدنش، در سینماهای ژاپن به نمایش می‌گذارد.