ویژه‌برنامه «یلدای ایرانی» شبکه یک در آخرین شب پاییز با اجرای اقبال واحدی، جعفر خسروی و محسن زارعیان به روی آنتن می‌رود.

چارسو پرس: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، ویژه برنامه یلدایی «یلدای ایرانی» چهارشنبه، ۳۰ آذر ماه از ساعت ۱۸ الی یک و ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه یک سیما پخش می شود.

این ویژه برنامه با اجرای اقبال واحدی، جعفر خسروی و محسن زارعیان میزبان محمدرضا کاسب کارشناس فرهنگ عامه، حسن سرلک کارشناس فرهنگی ایران، خواننده ها و نوازنده هایی از سراسر ایران می شوند.

همچنین در این شب تصاویری از سفر مجریان به شهرهایی چون زاهدان، مشهد، خرم آباد، گیلان، هرمزگان، تنب بزرگ، ابوموسی، کردستان، افغانستان نمایش داده می شود که آداب و رسوم فرهنگ‌های مختلف را در این شب روایت می‌کند.

حافظ خوانی، کلیپ و وله های مرتبط با یلدا، اجرای زنده موسیقی با حضور خواننده هایی چون محمد گلریز، رضا صنعت گر و ... از دیگر بخش های این برنامه به تهیه کنندگی رضا بختیاری و میثم فکری است.

برنامه «صبح بخیر ایران» هم از ساعت ۶ تا ۸ صبح با تدارک بخش‌های متنوع از جمله موسیقی یلدایی، گزارش های مردمی در خصوص یلدا، کارشناس، مهمان از سازمان میادین و تره بار و گفت و گو در مورد میوه شب یلدا، خواننده و کلیپ یلدایی و... در روز چهارشنبه به صورت زنده روی آنتن خواهد رفت.

همچنین برنامه «سیمای خانواده» از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه در آخرین روز پاییز با بخش های متنوعی پخش می شود. ارائه گزارش از استان خراسان شمالی روستای امیرآباد در خصوص شب یلدا، وله، بخش آشپزی و هنری متناسب با شب یلدا، گفت و گو با خانواده شهید در منزل محمد مهدی دباغی، پلی بک از مرزبانی مرز آغداش و... از جمله بخش هایی است که در این برنامه پخش می شود.