تهیه‌کننده هالیوودی که به چند مورد تجاوز، آزار و اذیت جنسی متهم شده بود، روز دوشنبه به سه تجاوز جنسی محکوم شد.

چارسو پرس: هاروی واینستین روز دوشنبه به سه اتهام تجاوز جنسی و آزار جنسی محکوم شد. البته هیئت منصفه در یک رأی، او را از یک اتهام دیگر تبرئه کرد و نتوانست در مورد سه مورد دیگر به اتفاق آرا رأی صادر کند.

هیئت منصفه واینستین را به تجاوز به یک مدل ایتالیایی در هتل «مستر سی» در فوریه 2013 که در دادگاه با نام جین دوو شماره 1 معرفی شده بود، محکوم کرد. هیئت منصفه او را از اتهام جنایت یک ماساژدرمانگر با نام جین دوو شماره 3 تبرئه کرد. آنها بر سر اتهامات مربوط به دو متهم دیگر - جنیفر سیبل نیوسوم و لورن یانگ -اتفاق نظر نداشتند.

 دادستان گفته که دادگاه بعداً تصمیم خواهد گرفت که آیا واینستین را مجدداً در مورد این اتهامات که مورد مناقشه هیأت منصفه است، محاکمه کند یا خیر.

جین دوو شماره 1 در دادگاه ضمن تشکر از قاضی و هیأت منصفه در صحبت‌های خود درباره واینستین گفت: "هاروی واینستین برای همیشه بخشی از وجود من را در آن شب در سال 2013 نابود کرد و من هرگز آن را پس نخواهم گرفت. محاکمه جنایی بی‌رحمانه بود و وکلای واینستین من را در جهنم در جایگاه شاهد قرار دادند، اما می‌دانستم که باید این موضوع را تا آخر ببینم، و این کار را انجام دادم. امیدوارم واینستین هرگز بیرون از سلول زندان را در طول زندگی‌اش نبیند".

واینستین به اتهاماتی چون جمله تجاوز به عنف، رابطه اجباری از دهان و نفوذ جسم خارجی با حداکثر مجازات 18 تا 24 سال زندان مواجه است. چهار متهم ادعا کردند که واینستین بین سال‌های 2005 تا 2013 در اتاق‌های هتلی در لس‌آنجلس و بورلی هیلز آنها را مورد تجاوز جنسی قرار داده است.

کار هیئت منصفه تمام نشده است، زیرا باید صبح سه‌شنبه به دادگاه بازگردد تا استدلال‌های مربوط به «عوامل تشدیدکننده» را که بر حکم واینستین تأثیر می‌گذارد، بشنود. هیئت منصفه در 2 دسامبر شروع به بحث کرد و مذاکرات آنها تقریباً 40 ساعت به طول انجامید و در 10 روز پخش شد.

واینستین، 70 ساله، پس از محکوم شدن به تجاوز جنسی در اولین محاکمه جنایی خود در نیویورک در سال 2020، در حال گذراندن حکم 23 ساله خود است.

اخیرا فیلم SHE SAID با موضوع افشاگری دو خبرنگار نیویورک تایمز از اتهامات جنسی واینستاین اکران شده است.

///.