کمند امیرسلیمانی بازیگر عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما که چندی پیش در نمایش "دورهمی زنان شکسپیر" به نویسندگی و کارگردانی بهاره رهنما ایفای نقش کرده بود این روزها مشغول بازی در نمایش "تو دهنتو می‌بندی یا من؟ " به نویسندگی بهاره رهنما و کارگردانی داوود بنی اردلان است.

 چارسو پرس: امیرسلیمانی در ارتباط با دلیل حضور خود در این نمایش گفت: زمانی که متن نمایش را خواندم متوجه شدم که این نمایش بسیار جای کار دارد و درنتیجه به نظرم کار جدید و نویی آمد و از سویی نیز بعد از تجربه تئاتری که در تابستان سال جاری داشتم برایم جذاب بود که دوباره کار در صحنه تئار را تجربه کنم.

او در واکنش به این پرسش که آیا حضور بهاره رهنما در نمایش "تو دهنتو می‌بندی یا من؟" دلیل دیگری برای پذیرفتن بازی در این نمایش از سوی او بوده یا خیر، بیان داشت: طبیعتا یک بازیگر هیچ وقت به خاطر کسی یک کاری را انجام نمی‌دهد و طبیعی است که من نیز به دلیل جذابیت‌های نقشی که در این نمایش به من پیشنهاد شده بود تصمیم گرفتم در این نمایش بازی کنم بنابراین اگر این نمایش و نقش را نمی‌پسندیدم طبیعتا قبول نمی‌کردم که در آن به ایفای نقش بپردازم.

این هنرمند با اشاره به ویژگی‌های کلی نمایش "تو دهنتو می‌بندی یا من؟" ادامه داد: این نمایش دارای داستانی زنانه، واقعی و از همه مهم‌تر به روز است و من تصور می‌کنم به طور ویژه خانم‌ها اگر این نمایش را تماشا کنند می‌توانند ارتباط خوبی با این نمایش برقرار کنند و درحقیقت آنچه برای من در این نمایش بیش از هرچیز جذابیت داشت به روز بودن نمایش بود.

این هنرمند با اشاره به ویژگی‌های کار با داوود بنی اردلان؛ کارگردان نمایش" تو دهنتو میبندی یا من؟" را فردی منعطف توصیف کرد که در عین اینکه نظر و دیگاه اصلی خود را در مورد نمایش مطرح می‌کند این فرصت را در اختیار بازیگران و دیگر عوامل نمایش نیز قرار می‌دهد تا چنانچه ایده و نظری دارند مطرح کنند تا در نهایت با همکاری یکدیگر به نتیجه‌ای مشترک برسند.

بازیگر نمایش "تو دهنتو می‌بندی یا من؟" در بخش دیگری از این گفت‌وگو با توجه به اینکه بعد از سالها، بازی در صحنه تئاتر را تجربه می‌کند در ارزیابی فضای کنونی تئاتر؛ خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد هنر تئاتر فعال‌تر و پویاتر شده و خلاقیت‌های جدیدی در تئاتر به وجود آمده است و مهم‌تر از همه ارتباط مخاطب با تئاتر است که خوشبختانه تئاتر مخاطب خاص خود را کاملا پیدا کرده است و تماشاچی‌ها کاملا به هنر تئاتر اهمیت می‌دهند.

کمند امیرسلیمانی در اظهار نظری در رابطه با اعتقاد برخی منتقدان مبنی بر اینکه بار هنری تئاتر کم شده است و به سمت تجاری شدن پیش می‌رود، اظهار کرد: احتمالا چنین اظهار نظرهایی به این دلیل مطرح می‌شود که بازیگران چهره سینما وارد تئاتر شده‌اند اما من نظری مخالف با این عقیده دارم چرا که تئاتر مدیوم خاص خود را دارد و باید بر اساس چهارچوب‌های خود حرکت کند و پیش برود حال اگر دراین چهارچوب برای فروش بهتر و جذب مخاطب بیشتر، از یک سری فاکتورهای تجاری هم در جهت صحیح استفاده شود به عقیده من هیچ اشکالی ندارد.

این بازیگر در توضحاتی دیگر ادامه داد: بازیگر سینما اگر جذب تئاتر شود و از پس ایفای نقش خود به خوبی برآید هیچ مشکلی برای تئاتر ایجاد نمی‌کند، چنانچه بسیاری از بازیگران تئاتر نیز در تلویزیون و سینما فعالیت می‌کنند و به ایفای نقش می‌پردازند. بنابراین در حقیقت آنچه د ر این بحث اهمیت دارد هنر بازیگری است،حال چه در مدیوم تلویزیون و چه در سینما یا تئاتر باشد.

امیرسلیمانی در ادامه این مطلب در عین حال تاکید کرد: اما به هرحال دیدیم بازیگرانی هم از سینما به تئاتر آمدند و تجربه موفقی نداشتند و طبیعتا هم تنها همان یک کار را انجام دادند و دیگر هنر نمایش را ادامه ندادند بنابراین مشارکت بازیگران چهره در تئاتر ممانعتی برای کسی ایجاد نخواهد کرد.

او افزود: من بر این باور هستم؛ چندان هم خالی از فایده نیست که در صحنه تئاتر میان بازیگران تئاتر و سینما تلفیقی وجود داشته باشد.

امیرسلیمانی با بیان اینکه متاسفانه بازیگران خوب تئاتر به دلیل مهجور بودن این هنر اغلب خیلی شناخته شده نیستند،افزود: چه اشکالی دارد که در کنار آنها از یک سری چهره‌های شناخته شده هم استفاده شود؟ چون سالن‌های نمایش خرج دارد و به هرحال وقت و زمانی که صرف اجرای یک نمایش می‌شود این انتظار را برای عوامل نمایش ایجاد می‌کند که فروش هم داشته باشند.