سرپرست گروه تئاتر «آران» از اجرای اپرای عروسکی «سعدی» در اردیبهشت‌ماه سال 94 در شهر شیراز و همچنین پخش اپرای عروسکی «مولوی» از رادیو نمایش، خبر داد.

چارسو پرس:  بهروز غریب‌پور درباره فعالیت‌های پیش روی گروه تئاتر عروسکی «آران» گفت: در حال حاضر 70 درصد کار موسیقی اپرای عروسکی «سعدی» به اتمام رسیده و ساخت دکور این اپرای عروسکی نیز آغاز شده است. در مجموعه کل دوستان به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند تا اپرای عروسکی «سعدی» را در موعد مقرر اجرا کنیم.

وی درباره اجراهای اپراهای عروسکی گروه تئاتر «آران» در شهرهای دیگر ایران، از اجرای اپرای «سعدی» در اردیبهشت‌ماه سال 94 در شهر شیراز خبر داد و تأکید کرد: برای اولین بار در روز سعدی قرار است این اپرای عروسکی را اجرا کنیم که نقطه مثبتی در کارنامه کاری گروه «آران»  است. هدف من همیشه این بوده که شعرای نامدار ایرانی را به جوانان بشناسانم و خوشبختانه این فرصت دست داد تا نه با مقاله و حرف که دیگر تأثیرشان را از دست داده‌اند، بلکه با اپرای عروسکی این کار را انجام دهم.

کارگردان اپراهای مختلف از جمله «مولانا»، «حافظ» و «لیلی و مجنون» از پخش اپرای «مولانا» در رادیو نمایش به عنوان یکی دیگر از اتفاقات پیش‌روی آثار گروه «آران» خبر داد و افزود: همیشه علاقه‌مند بودم که اپراهای عروسکی در سطح گسترده‌تری در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گیرند و پخش اپرای «مولوی» از رادیو نمایش در راستای همین جریان است.

بهروز غریب‌پور قصد دارد اپرای عروسکی «سعدی» را همزمان با سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه ببرد. وی پیش از این اپراهای عروسکی دیگری چون «مکبث»، «رستم و سهراب» و «عاشورا» را تولید و اجرا کرده است.