بیست و هشتمین دوره جوایز سالانه« انتخاب منتقدان» با اعطای جوایز اصلی به «همه چیز همه جا به یکباره» و سریال «بهتره به سول زنگ بزنی» برگزار شد.

چارسو پرس: به نقل از ددلاین، مراسم اعطای جوایز سالانه انتخاب منتقدان در حالی برگزار شد که فیلم سینمایی «همه چیز همه جا به یکباره» ساخته مشترک «دانیل کوان» و «دانیل شاینرت» که در ۱۴ شاخه نامزد کسب جایزه بود در نهایت جایزه بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اصلی و تدوین را به خود اختصاص داد و «کیت بلانشت» برای بازی در فیلم «تار» و «برندن فریزر» هم برای فیلم «نهنگ» به ترتیب جوایز بهترین بازیگر زن و مرد را به خانه بردند.

«آواتار: راه آب» (جیمز کامرون)، «بابیلون» (دیمین شزل)، «بانشی‌های اینیشرین» (ماترین مک‌دونا)، «الویس» (باز لورمن)، «فابلمن‌ها» (استیون اسپیلبرگ)، «پیاز شیشه‌ای: رمز و راز چاقو» (رایان جانسون)، «RRR» (اس.اس راجامولی)، «تار» (تاد فیلد)، «تاپ گان: ماوریک» (جوزف کوشینسکی) و «حرف‌های زنانه» (سارا پولی) دیگر نامزدهای شاخه بهترین فیلم این جوایز سینمایی بودند.

در سایر شاخه‌ها، فیلم هندی-هالیوودی «RRR» ساخته «اس.اس راجامولی» برنده جایزه بهترین فیلم بین‌المللی سال شد و جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی هم به «حرف‌های زنانه» به کارگردانی «سارا پولی» رسید و «پیازه شیشه‌ای: رمز و راز چاقو» ساخته «رایان جانسون» هم برنده بهترین فیلم کمدی شد.

«پینوکیو» ساخته «گیرمو دل‌تورو» عنوان بهترین انیمیشن بلند سال را از جوایز انتخاب منتقدان دریافت کرد و «آواتار ۲» هم به کسب جایزه بهترین جلوه‌های بصری اکتفا کرد و جایزه بهترین فیلمبرداری سال هم به کلودیو میراندا» برای فیلم اکشن «تاپ گان: ماوریک» اعطا شد.

در شاخه تلویزیونی هم سریال «بهتره به سول زنگ بزنی» بهترین سریال درام نام گرفت و جایزه بهترین سریال کمدی هم به «دبستان ابوت» اختصاص یافت.