رئیس صداوسیما در حکمی یوسف افشاری نیا را به سمت مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان منصوب کرد.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی صداوسیما، پیمان جبلی در حکمی ماموریت های زیر را برای حیدر افشاری نیا تعیین کرده است:

"تلاش در مسیر عدالت رسانه‌ای با تدوین برش استانی سند تحول و فهرست ها و پیوست های مربوطه و تمهید جهش فکری و کیفی در تولید محتوای حرفه ای و مردمی، انجام تدابیر لازم برای هم افزایی حداکثری رسانه ملی با ظرفیت های فکری، فرهنگی، علمی و مدیریتی منطقه و تعامل فعال با جبهه فرهنگی – اجتماعی انقلاب اسلامی، توجه ویژه به حوزه‌های مغفول عملیات رسانه ای اعم از روستاها، نخبگان و فرهیختگان، پشتیبانی رسانه ای از سبک زندگی ایرانی-اسلامی و انقلابی.

یوسف افشاری نیا متولد شهرستان شهرضا از توابع استان اصفهان بوده و دانش آموخته مقطع دکترای تخصصی در رشته ادبیات عرفانی از دانشگاه اصفهان است. وی همکاری خود را با سازمان صداوسیما از دوران دانشجویی در دانشگاه تهران آغاز کرد و در سال ۱۳۷۷ به استخدام صدا و سیما در آمد. افشاری نیا از ایثارگران و جانبازان شاغل در رسانه ملی است و قبل از این مدیرکل مرکز چهارمحال و بختیاری بوده و مدیر کلی مرکز کهگیلویه و بویراحمد، معاونت سیمای مرکز اصفهان، معاونت سیما و صدای مرکز خوزستان، مدیریت تأمین و پخش سیما و صدای مرکز کهگیلویه و بویر احمد از سوابق مدیریتی او در رسانه ملی است. همکاری با موسسه لغت نامه دهخدا، آموزش و پرورش منطقه ۶ و ۱۲ تهران و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از دیگر فعالیت های فرهنگی اوست. وی سابقه حضور در حوزه‌های تولیدی استان‌های مختلف، مدیریت تولیدات فاخر نمایشی و کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌های رادیویی و تلویزیونی را در کارنامه خود دارد.

امروز پنج شنبه، ۲۹ دی ماه مراسم تکریم و معارفه مدیرکل مرکز اصفهان با حضور معاون امور استان‌های صداوسیما و جمعی از مقامات استانی برگزار شد. در این مراسم عابدینی، معاون امور استان‌های صداوسیما، یوسف افشاری نیا را به عنوان مدیرکل جدید مرکز معرفی و با اهدای لوح سپاس از خدمات بهرام عبدالحسینی در دوره بیش از چهار ساله تصدی مدیریت مرکز تشکر کرد.