در این مطلب ۱۰ شخصیت‌ خنده‌دار انیمیشن‌های شرک را نام بردیم.

چارسو پرس: با خبر انتشار انیمیشن «گربه چکمه‌پوش؛ آخرین آرزو» (Puss in Boots: The Last Wish)، زمان خوبی برای یادآوری برخی از خنده‌دارترین شخصیت‌های این فرنچایز است. از شخصیت‌های افسانه‌ای کلاسیک گرفته تا کاراکترهای اورجینال، این فرنچایز شخصیت‌های زیادی خلق کرده که تماشاگران را برای سال‌ها خندانده است. در این مطلب ۱۰ شخصیت‌ خنده‌دار انیمیشن‌های شرک را از بدترین تا بهترین نام بردیم.

اولین قسمت انیمیشن «شرک» (Shrek) که در سال ۲۰۰۱ اکران شد، پس از تبدیل شدن به یک پدیده‌ی فرهنگی، جایگاه دریم‌ورکس را به عنوان رقیب کمپانی‌های دیزنی و پیکسار در ساخت فیلم‌های انیمیشن تثبیت کرد. مخاطبان و منتقدان انیمیشن «شرک» را به خاطر برداشت طنزش از شخصیت‌های افسانه‌ای، در کنار دیالوگ‌های به یاد ماندنی‌اش دوست داشتند. «شرک» یک فرنچایز چهار قسمتی، فیلم‌های کوتاه مخصوص زمان تعطیلات و یک سری اسپین‌آف مانند انیمیشن «گربه چکمه‌پوش» (Puss in Boots ) در سال ۲۰۱۱ به همراه داشت که قسمت دوم آن به تازگی اکران شده است.

۱۰. مرلین، شخصیت خنده‌دار انیمیشن‌های «شرک»

۱۰ شخصیت‌ خنده‌دار انیمیشن‌های «شرک»

مرلین که زمانی در آکادمی وورسترشر استاد جادو بود، پس از تحمل یک بیماری سخت مجبور به بازنشستگی شد. این بیماری باعث شد که او به شخصیتی تقریبا عجیب تبدیل، و جادوی او دست‌خوش اتفاقات ناگوار و غیرعادی شود. با این وجود، زمانی که او و شرک به خانه‌ی شاگرد مورد علاقه‌اش آرتور برخورد می‌کنند، متعهد می‌شود که به او کمک کند.

اگرچه مرلین نقش برجسته‌ای در داستان ندارد، اما مطمئنا به‌یادماندنی است. حضور کوتاه مرلین در فیلم به این معنی است که شخصیت او هرگز از محبوبیت خود در انجام برخی شوخی‌های تند و لحظات احساسی که هرگز کهنه نمی‌شوند، سواستفاده نمی‌کند. اریک آیدل صداپیشه‌ی مرلین کار خود را فوق‌العاده‌ انجام می‌دهد و به این شخصیت به‌عنوان یک فرد خوش‌نیت و در عین حال پریشان احوال جان می‌بخشد.

۹. جک و جیل، شخصیت‌های خنده‌دار انیمیشن‌های «شرک»

۱۰ شخصیت‌ خنده‌دار انیمیشن‌های «شرک»

«گربه چکمه‌‌پوش» در تلاش برای یافتن رستگاری، از وجود لوبیاهای جادویی افسانه‌ای باخبر می‌شود که می‌توانند او را به قلعه‌ی یک غول در میان آسمان ببرند. متاسفانه، لوبیاها توسط جک و جیل، یک زوج یاغی نگهداری می‌شوند که حتی نگاه کردن به آن‌ها کافی است تا قالب تهی کنید.

در حالی که قتل‌های گاه به گاه افرادی که جک و جیل را آزار می‌دهد به روشی بیمارگونه خنده‌دار است، اما پویایی آن‌ها شخصیت‌هایشان را متمایز می‌کند. سطح شگفت‌آوری از سبک‌باری در این دو شخصیت شرور دیده می‌شود که دقیقا با سبک طنز فرنچایزهای «شرک» مطابقت دارد.

۸. دوریس، شخصیت خنده‌دار انیمیشن‌های «شرک»

۱۰ شخصیت‌ خنده‌دار انیمیشن‌های «شرک»

دوریس که به عنوان متصدی در کافه‌ی «سیب مسموم» کار می‌کند، یکی از خواهران ناتنی زشت سیندرلا است. با وجود شهرت خواهران ناتنی در افسانه‌ها، دوریس شرور نیست و مرتبا سعی می‌کند مودب باشد و به کسانی که نیاز دارند کمک کند. در فیلم سوم «شرک»، او کار خود را رها می‌کند و دوست صمیمی فیونا می‌شود.

طنز دوریس بیشتر به خاطر بی‌پرده بودنش است، به خصوص وقتی صحبت از عشق او به شاهزاده چارمینگ باشد. او با صدای لری کینگ فقید، هر آنچه در ذهنش باشد به زبان می‌آورد، اما از این که به عنوان یک شخص بدطینت تلقی شود، اجتناب می‌کند. این شخصیت سرگرم‌کننده، که در طراحی‌اش از مرد زن‌پوش الهام گرفته شده است، توانست طرفداران زیادی از میان جوامع رنگین‌کمانی به دست آورد.

۷. پینوکیو

۱۰ شخصیت‌ خنده‌دار انیمیشن‌های «شرک»

عروسک چوبی که می‌خواهد یک پسر واقعی باشد، اولین بار زمانی در انیمیشن «شرک» ظاهر شد که پدرش، ژپتو، او را به سربازان لرد فارکواد فروخت. هنگامی که او و دیگر موجودات افسانه‌ای به باتلاق وارد شدند، او با شرک در تماس بود. در حالی که پینوکیو در انجام کارهایش محدودیت دارد، ثابت می‌کند که یک دوست وفادار است و به هر طریقی که بتواند کمک می‌کند.

بیشتر شوخی‌های پینوکیو حول داستان اصلی او می‌چرخد، مثلا هر وقت که دروغ می‌گوید بینی‌اش بزرگ می‌شود. او همچنین بیشتر از دیگران مستعد ترسیدن است، و همین موضوع منجر به لحظات خنده‌دار بیشتری می‌شود. با این حال، وقتی پینوکیو سعی می‌کند ناتوانی خود را در دروغ گفتن پنهان کند، قسمت سوم انیمیشن «شرک» سبک کمدی هوشمندانه‌تری به ما ارائه می‌دهد.

۶. مرد زنجبیلی (جینجربرد من)

۱۰ شخصیت‌ خنده‌دار انیمیشن‌های «شرک»

شرک و دوستانش در میان جمعیت افسانه‌های کلاسیک دوستان زیادی پیدا کرده‌اند. به یادماندنی‌ترین آن مرد زنجبیلی است که به اختصار جینجی نامیده می‌شود. جینجی که توسط مرد مافینی در دروری لین خلق شده است، اغلب به عنوان رهبر دیگر موجودات افسانه‌ای عمل می‌کند و به سرعت به کمک شرک می‌آید.

طنز جینجی ناشی از تمایل او به بیان نظرش، حتی در بدترین شرایط است. شوخی‌های او شامل ارجاعاتی به آشپزی، شعرهای کودکانه و کنایه‌های بالغانه است. تمام این‌ها به بهترین وجه در فیلم اول دیده می‌شود، جایی که او لرد فارکواد برای کسب اطلاعات با شعرهای کودکانه شکنجه می‌کند.

۵. شاه هارولد

۱۰ شخصیت‌ خنده‌دار انیمیشن‌های «شرک»

سال‌ها پیش، هارولد با مادرخوانده پری قراردادی بست تا با پرنسس لیلیان ازدواج کند و در نهایت به پادشاه سرزمین دور تبدیل شود. در عوض، دختر هارولد، فیونا، بتواند با شاهزاده چارمینگ ازدواج کند. وقتی هارولد متوجه می‌شود که او در عوض با یک غول ازدواج کرده است، نگران دخترش می‌شود.

موقعیت هارولد به عنوان پدری که تلاش می‌کند بهترین کار را برای دخترش انجام دهد، او را در معرض سناریوهای سرگرم‌کننده و خنده‌دار قرار می‌دهد، به خصوص زمانی که او با شرک درگیر می‌شود. با این حال، چیزی که او را متمایز می‌کند، طنز زمان‌بندی‌شده‌ی صداپیشه‌ی نابغه‌ی این شخصیت، جان کلیز است.

۴. لرد فارکواد

۱۰ شخصیت‌ خنده‌دار انیمیشن‌های «شرک»

علیرغم اینکه فارکواد ارباب دولاک است، آرزو دارد که پادشاه شود و جهان را از شر موجودات افسانه‌ای خلاص کند. او قصد دارد با ازدواج با شاه‌دخت فیونا که در قلعه‌‎ی اژدها گیر افتاده است این کار را انجام دهد. وقتی شرک می‌آید تا از موجودات افسانه‌ای آواره در باتلاق خود شکایت کند، فارکواد موافقت می‌کند که در ازای شاهزاده خانم آن‌ها را از میان بردارد.

چیزی که فارکواد را به یک شخصیت خنده‌دار و بامزه تبدیل می‌کند این است که بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی او از دنیای واقعی الهام گرفته‌اند. طراحی و طنز او با الهام از مایکل آیزنر انجام شد که در آن زمان مدیرعامل دیزنی بود. با توجه به اینکه او و جفری کاتزنبرگ، که یکی از بنیانگذاران دریم‌ورکس بود، با هم اختلاف پیدا کردند، تقلید از او در فیلم‌های «شرک» منطقی است.

۳. مادرخوانده پری

۱۰ شخصیت‌ خنده‌دار انیمیشن‌های «شرک»

مادرخوانده پری به لطف توانایی‌اش در اعطای روزهای خوش به مردم، بیشتر از هر موجود افسانه‌ای قابل احترام است. با این حال، او فقط حاضر است به کسانی کمک کند که قهرمان‌های سنتی هستند، مانند شاهزاده‌ها و شاهدخت‌ها. وقتی متوجه می‌شود که شرک غول‌پیکر با شاهزاده فیونا ازدواج کرده است، مصمم می‌شود که اوضاع را درست کند.

شخصیت مادرخوانده پری نگاهی طنز به استفاده‌ی تجاری از جادو دارد. کلبه‌ی جنگلی ایده‌آل او واقعا کارخانه‌ای با کارگران ناراضی است که معجون‌ها و طلسم‌ها را به صورت انبوه تولید می‌کنند، و او کارت‌های ویزیتی ارائه می‌دهد که دارندگانشان می‌توانند با گریه او را فرابخوانند. جنیفر ساندرز، کمدین بریتانیایی، در صداپیشگی این نقش غوغا می‌کند، به‌ویژه زمانی که ناامیدی مادرخوانده پری باعث می‌شود که او در غذا خوردن افراط کند.

۲. شرک

۱۰ شخصیت‌ خنده‌دار انیمیشن‌های «شرک»

غول معروف سبز رنگ انیمیشن‌های «شرک» همیشه ترجیح می‌داد که روز خود را به تنهایی در یک باتلاق سپری کند تا اینکه انبوهی از موجودات افسانه‌ای به زور وارد سرزمینش شوند. این موضوع او را به تلاشی واداشت تا از انزوا خارج شود و در عین حال ثابت کرد که غول‌ها آنقدرها هم که به نظر می‌رسد بد نیستند. قلب بزرگ و عشق شرک به دوستان و خانواده‌اش او را به یکی از بهترین قهرمانان دریم‌ورکس تبدیل کرده است.

به عنوان شخصیت اصلی این فرنچایز، جای تعجب نیست که شرک برخی از خنده‌دارترین دیالوگ‌ها را داشته باشد. او اغلب مردی را به تصویر می‌کشد که به موقعیت‌ها و شخصیت‌های عجیب و غریب اطرافش واکنش نشان می‌دهد. تمام اینها را با اجرای نمادین مایک مایرز ترکیب کنید تا ببینید که چگونه شرک به یک میم پرطرفدار در دنیای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

۱. دانکی (خر شرک)

۱۰ شخصیت‌ خنده‌دار انیمیشن‌های «شرک»

این الاغ سخنگو وقتی صاحبش سعی می‌کند او را به چند نفر از مردان فارکواد بفروشد، به لطف یک برخورد تصادفی با شرک نجات می‌یابد. او و شرک علیرغم رفتارهای مشمئز کننده، دوستی قوی در طول فیلم برقرار می‌کنند و دانکی به اولین فردی تبدیل می‌شود که با غول منزوی و گوشه‌گیر طرح رفاقت می‌ریزد. مهم نیست خطری وجود داشته باشد یا نه، دانکی برای حمایت از دوستش همیشه حاضر است.

دانکی یکی از بهترین شخصیت‌های مکمل در فیلم‌های انیمیشنی است. شوخی‌های او خنده‌دارند، قلبش به اندازه‌ی صدایش وسیع است، و ادی مورفی صداپیشه‌ی این شخصیت در اجراهای بی‌نظیرش کم‌کاری نمی‌کند. به‌علاوه، دانکی با اژدهایی که از فیونا محافظت می‌کرد، رابطه‌ای غیرمنتظره برقرار می‌کند که در نهایت بچه‌هایی عجیب‌الخلقه به دنیا می‌آورند.

منبع: collider

///.


منبع: دیجی‌مگ