حسین ریگی با اشاره به اینکه فیلم «هوک» در ژانر ورزش است، گفت: از مصاحبه‌ها،‌ خاطرات و صحبت‌هایی با بوکسرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط کشور داشتیم، فیلمنامه این اثر را شکل دادیم.

چارسو پرس: حسین ریگی (کارگردان سینما) که این روزها فیلم سینمایی «هوک» را به عنوان دومین اثر سینمایی‌اش به تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور در دست ساخت دارد گفت: فیلمبرداری و تدوین فیلم سینمایی «هوک» به پایان رسیده، این فیلم به مرحله صداگذاری رسیده و همزمان کارهای ویژوال افکت آن هم در حال انجام است و در تلاش هستیم که به زودی این فیلم را آماده نمایش کنیم.

ریگی درباره حضور فیلم سینمایی «هوک» در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر گفت: همچنان از لیست فیلم‌هایی که خواستار حضور در جشنواره شده‌اند هیچ خبری نیست و کسی نمی‌داند که چه فیلم‌هایی قرار است در این رویداد حضور داشته باشند و از آنجا که «هوک» فیلمی متعلق به بنیاد سینمایی فارابی است، همین نهاد برای حضور آن در جشنواره فجر اقدام می‌کند.

وی درباره قصه فیلم سینمایی‌«هوک» گفت: این فیلم یک ملودرام اجتماعی ورزشی است که می‌توان آن را در ژانر ورزشی دانست چراکه قصه آن مربوط به ورزش بوکس می‌شود. در واقع این فیلم قصه نوجوانی را روایت می‌کند که اهل سیستان و بلوچستان است و علاقه شدیدی به ورزش بوکس و حضور در مراحل و درجات بالای این ورزش دارد. قصه این فیلم واقعی نیست ولی از آنجا سیستان و بلوچستان در ورزش بوکس ایران جایگاه ویژه‌ای دارد، قصه «هوک» در این استان روایت می‌شود و ما از مصاحبه‌ها،‌ خاطرات و صحبت‌هایی با بوکسرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط کشور داشتیم، فیلمنامه این اثر را شکل دادیم. در واقع «هوک» برداشتی آزاد از همه این قصه‌های واقعی و تحقیقاتی است که انجام دادیم. این فیلم با «لیپار» اولین اثر سینمایی‌ام تفاوت‌های بسیاری دارد که تنها نقطه اشتراک آن کاراکتر نوجوان فیلم و فیلمبرداری در سیستان و بلوچستان است.

این کارگردان درباره ساخت فیلم در استان سیستان و بلوچستان گفت: من همیشه اعتقاد داشتم که سینما به سیستان و بلوچستان بدهکار است و من هم با شروع کارم و وقتی به طور جدی وارد سینما شدم تصمیم گرفتم کاری کنم که بیشتر از سیستان و بلوچستان بگویم و به همین دلیل آثارم را در این استان می‌سازم.

کارگردان  فیلم سینمایی «لیپار» در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: فیلمسازی در شهرستان‌ها و به نوعی تمرکززدایی از تهران باید خیلی زودتر از این‌ها اتفاق می‌افتاد. باید نگاه ویژه‌ای نسبت به شهرستان‌ها وجود داشته باشد و متأسفانه همیشه به دلیل امکانات کمی که در شهرستان‌ها وجود داشته و هزینه‌های اضافی مثل هزینه اسکان، رفت و آمد و به طور کل هزینه بالای تولید، فیلمسازی در شهرستان‌ها برای تهیه‌کننده‌ها به صرفه نبود و همه آثار سینمایی معطوف به تهران بوده و به نظر من این اتفاق که حمایتی از تولیدات شهرستان‌ها وجود داشته باشد، اتفاق مثبتی است که باید زودتر از این‌ها رخ می‌داد. البته فیلمسازان با استعداد همیشه خود را به تهران می‌رساندند و ما فیلمساز شهرستانی داشتیم اما اینکه دوربین‌ها از تهران خارج شده‌اند اتفاقی نسبتاً تازه‌ و مفید است.

این کارگردان درباره حمایت‌های وزارت ورزش از ساخت فیلم‌ ورزشی «هوک» گفت: ما تماس‌هایی با وزارت ورزش داشتیم اما متأسفانه هیچ حمایتی از ساخت این فیلم صورت نگرفت اما فدراسیون بوکس با ما تعامل داشت و مشاوره‌هایی به ما دادند که بسیار سازنده بود. مجوزهای لازم که علاوه بر مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز بود هم در تعاملات بنیاد سینمایی فارابی با فدراسیون بوکس صادر شد و البته وزارت ورزش هم در جریان ساخت این فیلم بود.

وی افزود: از آنجا که سرمایه‌گذار این اثر بنیاد سینمایی فارابی بود ما خیلی به سراغ وزارت ورزش نرفتیم. در واقع از آنجا که آقای سجادی وزیر ورزش سال گذشته در چهلمین جشنواره فیلم فجر گفته بودند که از ساخت فیلم‌های ورزشی حمایت می‌کنند ما سعی کردیم در ارتباط با این وزارتخانه حداقل مشاوره‌های لازم یا گزارش کاری داشته باشیم که بگوییم چنین فیلمی ساخته می‌شود و شرایط بهتری برای تولید «هوک» ایجاد شود اما برخلاف آن وعده‌ها هیچ همکاری با ما از سوی این وزارتخانه صورت نگرفت و به آن توجهی نشد.

ریگی در پایان اظهاراتش خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نهایت فیلم «هوک» ساخته شد و من به عنوان کارگردان از روند کار رضایت دارم و امیدوارم توانسته باشم درباره مردم سیستان و بلوچستان فیلمی درخور و ارزشمند ساخته باشم چراکه تأکید دارم سینما همچنان به مردم سیستان و بلوچستان بدهکار است و لازم است بیشتر از این‌ها درباره این مردم و این استان فیلم ساخته شود.


منبع: خبرگزاری ایلنا