سریال «سقوط» در حالی امروز به عنوان پرمخاطب‌ترین مجموعه نمایشی پلتفرم پخش‌کننده‌اش معرفی شده است که وضعیت پخش ادامه‌ قسمت‌های این سریال بر اساس آنچه در آخرین اطلاعیه ساترا آمده، هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این همه وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه «سقوط» ادامه دارد، تاکید کرده است، «اینکه یک اثر بنا بر عملکرد یک بازیگر متوقف شود، از سوی وزارتخانه ممنوع شده است.»

چارسو پرس: بر اساس خبری که امروز ـ چهارشنبه ـ پنجم بهمن ماه به رسانه‌ها اعلام شده است، «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری پربازدیدترین سریال پلتفرم پخش‌کننده در سه ماه گذشته شده و این در حالی است که ادامه روند پخش این مجموعه به دلیل آنچه از سوی ساترا نداشتن مجوز خوانده شده، با ابهاماتی مواجه است؛ وضعیتی که در بدو امر این پرسش را به همراه دارد که در میان این ناهماهنگی‌ها، تکلیف بیننده‌ای که مخاطبِ هر کدام از این پروژه‌ها می‌شود و ریسک هر لحظه احتمال تعطیلی پروژه‌ها را با وجود پرداخت مبلغی قابل توجه به جان می‌خرد، چیست؟

بر اساس آنچه سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر اعلام کرده است، نگاه ساترا به پروژه‌های دیگری همچون «پدرخوانده» و «بی‌گناه» که این روزها در پلتفرم‌ها عرضه می‌شوند، کم و بیش با وضعیتی مشابه «سقوط» روبه‌روست و در حقیقت این نهاد تنظیم‌گر اعطای مجوزها را گردن نمی‌گیرد. ساترا پیشتر درباره‌ی مجموعه‌های «پدرخوانده» و «بی‌گناه» عنوان کرده بود که در حال هماهنگی با مرجع قضایی برای توقف ساخت تا رعایت ملاحظات تعیین شده است.

اما درباره‌ سریال «سقوط» هم علیرغم بحث در شورای صدور مجوز ساترا با حضور اعضای حقیقی و حقوقی، به دلیل حضور حمید فرخ‌نژاد هنوز مجوز صادر نشده است؛ هرچند عوامل این سریال در نامه‌ای اعتراضی به این بازیگر پس از اظهارات هنجارشکنانه‌ای که داشت، او را به بی‌معرفتی متهم و به نوعی از او اعلام برائت کردند.

 تاکید وزیر بر ممنوعیت توقف سریال‌ها به دلیل عملکرد بازیگران/تکلیف بیننده «سقوط» چیست؟ سریال سقوط

با این همه شاید اظهارات اخیر وزیر ارشاد درباره «سقوط» را بتوان پایانی بر ابهامات پخش این مجموعه دانست؛ هرچند از سوی مسوولان ساترا تاکنون اظهار نظر رسمی جدیدی در این زمینه اعلام نشده است.

محمدمهدی اسماعیلی بر اساس آنچه روابط عمومی رادیو گفت‌وگو به ایسنا اعلام کرده، در اظهارنظری در گفت‌وگو با این شبکه بر پخش ادامه این سریال تاکید کرده است.

او درباره‌ی آخرین وضعیت سریال «سقوط» گفته است: اگر اشکال محتوایی در کار باشد، می‌بایست از سوی دوستان حل شود؛ اما اینکه یک اثر بنا بر عملکرد یک بازیگر متوقف شود از سوی وزارتخانه ممنوع شده است.

مینی‌سریال «سقوط» شامگاه پنج‌شنبه (۱۵ دی ماه) پخش خود را در شبکه نمایش خانگی آغاز کرد. «سقوط» عاشقانه‌ای کُردی با بازی حمید فرخ‌نژاد، الناز ملک، سجاد بابایی و عباس جمشیدی‌فر است که هر هفته از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود.

///.


منبع: خبرگزاری ایسنا