در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر سه فیلم تازه اکران شده در سینماها به فروش ۱۰ میلیارد تومانی نزدیک شدند.

چارسو پرس: پنج روز دیگر چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر شروع خواهد شد و بسیاری از سالن‌های سینمایی با نمایش فیلم‌ها رنگ و بوی این جشنواره را به خود خواهند گرفت؛ البته اکران فیلم‌هایی که در حال حاضر روی پرده هستند نیز احتمالاً در کنار فیلم‌های جشنواره ادامه خواهد داشت.

در چند هفته گذشته فیلم‌های «ملاقات خصوصی»، «چپ راست» و در روزهای اخیر فیلم «پالتو شتری» به چرخه اکران اضافه شدند تا در کنار دو فیلم «بخارست» و «جزیره فضایی» (تورنادو ۲) که از اواخر آبان و آذر روی پرده رفته بودند، اصلی‌ترین فیلم‌های حال حاضر سینماها باشند.

در این میان میزان فروش فیلم «چپ راست» و «ملاقات خصوصی» که یکی کمدی و دیگری یک فیلم اجتماعی تلخ است روند صعودی داشته و تعداد مخاطبان‌شان در شرایطی که تبلیغات چندانی حتی در فضای مجازی هم ندارند، بیشتر می‌شود.

بر اساس آمار ثبت شده در سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) تا ظهر جمعه، هفتم بهمن‌ماه جدیدترین آمار فروش فیلم‌های روی پرده به شرح زیر است:

«بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی: حدود ۸۰۰ هزار تماشاگر و ۲۵ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تومان فروش

«جزیره فضایی» به کارگردانی سیدجواد هاشمی: حدود ۶۴ هزار نفر تماشاگر و یک میلیارد و ۸۳۸ میلیون تومان فروش

«چپ، راست» به کارگردانی حامد محمدی: ۱۰۶ هزار و ۳۳۰ نفر تماشاگر و سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروش

«ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس:‌ ۱۸۹ هزار نفر تماشاگر و ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان فروش

«پالتو شتری» به کارگردانی مهدی علی‌میرزایی: ۴ هراز و ۴۱۰ نفر تماشاگر و ۱۴۶ میلیون تومان فروش

در حال حاضر میزان فروش کل سینمای ایران در سال ۱۴۰۱ به رقم ۳۵۶ میلیارد تومان رسیده و ۱۱ میلیون و ۵۸۴ هزار نفر هم از ابتدای سال به تماشای فیلم‌های اکران شده در سینماها رفته‌اند.

همچنین با تغییر در آمار فروش فیلم‌ها، فهرست پرفروش‌های سال نیز تغییر کرده و فعلا «انفرادی» با ۷۷ میلیارد تومان فروش، «سگ بند» با ۴۲ میلیارد تومان فروش و «بخارست» با ۲۵ میلیارد تومان فروش، سه فیلم پرفروش سال هستند که از این بین، دو فیلم «انفرادی» و «بخارست» ساخته مسعود اطیابی هستند.

بیشتر بخوانید: صفحه ویژه جشنواره فیلم فجر