آکادمی اسکار پس از بررسی اعلام کرد که نامزدی «آندره آ ریسبرو» برای فیلم «به لزلی» در شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی زن، لغو نخواهد شد.

چارسو پرس: به نقل از ورایتی، این بازیگر بریتانیایی برای بازی در درام کم‌هزینه و مستقل «به لزلی» پس از کمپین لحظه آخری از سوی افراد مشهور از جمله «کیت وینسلت» و «گوئینت پالترو»، به شکل شگفت‌انگیزی در میان نامزدهای بخش بهترین بازیگر زن امسال قرار گرفت و پس از آن برخی اتهامات درباره استفاده از تاکتیک‌های ناعادلانه از سوی تیم تبلیغاتی این فیلم موجب شد آکادمی ضمن بررسی این موضوع به بازنگری داخلی رویه‌های انتخاباتی بپردازد.

آکادمی اسکار پس از بررسی نامزدی پر حرف و حدیت «رینسبرو» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بر اساس بررسی آکادمی، فعالیت مورد بحث، به سطحی نمی‌رسد که نامزدی فیلم لغو شود. با این حال، تاکتیک‌های رسانه‌های اجتماعی و کمپین تبلیغاتی که باعث نگرانی شده را دریافته‌ایم و این مسائل مستقیماً با طرف‌های مسئول رسیدگی می‌شود».

در مقاله‌ای در لس آنجلس تایمز، ادعا شد که کارگردان این فیلم یعنی «مایکل موریس» و همسرش با بسیاری از دوستان مشهور تماس گرفتند تا از آنها برای حمایت از این فیلم در رسانه‌های اجتماعی درخواست کنند و بسیاری از توییت‌های حاصل حاوی عبارات مشابه برای پیشبرد فیلم بودند. با این حال، هیچ یک از افراد حامی فیلم از اعضای آکادمی نیستند.

بیانیه آکادمی اضافه کرد: «هدف از مقررات تبلیغاتی آکادمی تضمین فرآیندی منصفانه و اخلاقی در جوایز است که از ارزش‌های اصلی آکادمی هستند. با توجه به این بررسی، روشن است که اجزای مقررات باید برای کمک به ایجاد چارچوبی بهتر برای کمپین‌های تبلیغاتی محترمانه، فراگیر و بی‌طرفانه روشن شوند. این تغییرات پس از این چرخه جوایز ایجاد خواهد شد و با اعضا به اشتراک گذاشته خواهد شد. آکادمی در تلاش است تا محیطی را ایجاد کند که در آن آراء صرفاً بر اساس شایستگی‌های هنری و فنی فیلم ها و دستاوردهای واجد شرایط باشد».

«آندره‌آ ریسبرو» در کنار «کیت بلانشت»، «آنا د آرماس»، «میشل ویلیامز» و «میشل یئو» در شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی زن نامزد کسب جایزه است. «پیتر بردشاو» منتقد ارشد گاردین، نقش‌آفرینی «ریسبرو» را در این فیلم ستوده است اما بنظر نمی‌رسد با توجه به حواشی پیرامون این بازیگر شانسی برای کسب جایزه اسکار داشته باشد. «کیت بلانشت» برای فیلم «تار» و «میشل یئو» برای فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» شانس‌های اصلی این شاخه هستند.