کارگردان فیلم «استاد» گفت توسط اعضای شورای قبلی پروانه ساخت سینمایی و برخی بازیگران از ساخت فیلمش پرهیز داده می‌شد.

چارسو پرس: عماد حسینی در نشست پرسش و پاسخ فیلمش «استاد» که در اولین روز جشنواره فجر به نمایش درآمد و به موضوع جنبش "می‌تو" اشاره داشت، درباره هدفش از رفتن سراغ چنین سوژه‌ای گفت: چند استاد در کشور ما در ارتباط با این جریان رونمایی شدند ولی با این حال خیلی‌ها مرا از ساخت این فیلم پرهیز می‌دادند. یکی از کارگردانهای شورای قبلی پروانه ساخت گفته بود هر هفت نفر عضو شورا، مخالف ساخت این فیلم هستند و تاکید داشتند که این فیلم وهن جایگاه استاد دانشگاه است.

او افزود: حتی یکی از بازیگرانی که در این چند وقت خیلی اسمش در واتس اپ مطرح بود، با من تماس گرفت که این فیلم را با این سوژه نسازم چون بایکوت می شوم. البته ما بعدا مجوز گرفتیم اما متأسفم در این کشور شخصی که درگیر چنین موضوعی بود به جای هر اتفاقی، آثار هنری‌اش پس از طرح این جریان در حراج سال بعد به چند برابر قیمت فروخته شد.

او اشاره کرد که فیلمش را با برداشتی آزاد از نمایشنامه «اولئانا» دیوید ممت و با همراهی پیام لاریان نوشته است.

هدیه هستی نژاد بازیگر زن این فیلم هم با اشاره به تجربه‌هایی که بسیاری از زن‌ها در برخورد با رفتارهای تعرض آمیز داشته‌اند گفت که فیلمنامه «استاد» او را تحت تاثیر قرار داده هرچند آقایان را بخاطر نوع متفاوت رویکردشان به آن شکل ممکن است، تحت تاثیر قرار ندهد.

سجاد بابایی یکی از بازیگران مرد فیلم هم که در دقایق پایانی به این جلسه رسید، ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله‌زده خوی توضیحاتی را درباره نقش خود ارائه کرد.

هر آنچه از ۲۴ فیلم «سودای سیمرغ» می‌دانیم

بیشتر بخوانید: صفحه ویژه جشنواره فیلم فجر