کارگردان فیلم «شماره ۱۰» با تاکید براینکه فیلمش درباره تنها فرار موفق یک اسیر ایرانی در دوران جنگ است همچنین ابراز امیدواری کرد تا شرایطی فراهم شود که به بهانه جشنواره به صورت سفر هنرمندان یا شکلی دیگر به زلزله زدگان خوی کمک شود.

چارسو پرس: حمید زرگرنژاد شامگاه ۱۲ بهمن در نشست پرسش و پاسخ فیلمش «شماره ۱۰» ضمن همدردی با مردم زلزله زده خوی گفت: خوب است که از همین جا یا به صورت سفر یا هر شکل دیگر کمکی به زلزله زده ها شود.

او درباره فیلم هم خاطرنشان کرد: دنبال روایت قهرمانی بودم که تلاش کردم اسمش صرفا به شماره و عدد عنوان شود چون خاطرات مشابه دیگری از اسرا وجود داشت. این فیلم درباره تنها فرار موفق اسرای ایرانی در طول ۱۰ سال دوران جنگ بود که صدام ۴۰ میلیون دینار برای سر او جایزه گذاشته بود.

زرگرنژاد با اشاره به فیلم «پاپیون» و تاثیرش در جمع‌آوری یکسری زندان‌ها گفت: ان شاءلله این فیلم کمک کند تا سایه جنگ و شکنجه در دنیا و تاریخ برداشته شود.

وی یادآوری کرد که حدود سه سال برای ساخت فیلم تحقیق کرده بود و افزود: سال‌ها مستند ساختم و دوربینم در این فیلم در عراق بوده نه ایران که همین سبب میشود چهره دیگری از وقایع نشان داده شود چون بر مکتوبات و حقایق مستند شده است.

کارگردان همچنین درباره فضای مخوف اردوگاه تصویر شده در فیلم نیز گفت : اگر آنچه در خاطرات شفاهی ذکر شده بود را میخواستم واقعی کنم، امکان به تصویر کشیدن آن وجود نداشت.

طراح صحنه فیلم «شماره ۱۰» همچنین اضافه کرد که قصه را برای به تصویر کشیدن اردوگاه عراقی، به سمت یک کارخانه متروک سوق داده بودند.