هادی مقدم دوست در جلسه مطبوعاتی جدیدترین فیلمش ابراز امیدواری کرد که بار دیگر بتواند برای حمید نعمت الله فیلمنامه بنویسد.

چارسو پرس: در آخرین نشست پرسش و پاسخ فیلم های جشنواره فجر در پردیس ملت (سینمای رسانه) در روز جمعه 15 بهمن دست‌اندرکاران فیلم «عطرآلود» مقابل خبرنگاران و عکاسان نشستند و پاسخگوی سوالات آنها شدند.

در این نشست علاوه بر هادی مقدم دوست، کارگردان، یوسف منصوری تهیه کننده، روزبه رایگان فیلمبردار، حسین حسنی نویسنده و محمدرضا میرزامحمدی طراح صحنه حضور داشتند.

مقدم دوست که سالها سابقه همکاری و نوشتن فیلمنامه در کنار حمید نعمت الله را داشته و فیلم های ماندگاری را همچون "شعله ور"، "آرایش غلیظ" و "بی پولی" با هم در سینما ثبت کرده‌اند، در پاسخ به اینکه آیا در کنار کارگردانی قصد ندارد بار دیگر با حمید نعمت‌الله همکاری کند؟ گفت: از وقتی بیشتر سمت ساخت فیلم رفتم دیگر به هم نرسیدیم و تنظیم زمانی ما برای نوشتن با هم به هم‌ ریخت. اما آرزوی من این است که بار دیگر برای حمید نعمت‌الله بنویسم.

او درباره فیلم "عطر آلود" هم بیان کرد که این فیلم برای تجربه جدید از منظر سینما در زمینه مضمون و شکل روایت بوده است و ادامه داد: چون نمایش حال درونی آدم ها و تغییرات آن ها به جز آنکه یک عنصر مهم نمایشی است، جذابیت هم دارد و این تغییر، مسئله آدمهاست.

این نویسنده و کارگردان درباره نسبت فیلمش که برای حال خوب ارجاع به گذشته دارد، با حال و احوال امروز جامعه گفت: گمان می‌کنم زندگی ترکیبی از بیم و غم‌ و امید است و هیچ زمانی نیست که این‌ها با هم وجود نداشته باشند. زمانی خواهد رسید که امروز می‌شود زندگی گذشته و فکر می‌کنم به جای بازگشت به گذشته برای پیدا کردن حال خوب،بازگشت به معصومیت تعبیر بهتری باشد.

در این نشست یوسف منصوری تهیه کننده اظهار کرد ساخت این فیلم به یک سال قبل برمی گردد که با نویسنده گفت وگوهای داشته و هادی مقدم دوست را بهترین گزینه برای کارگردانی می بینند.

همچنین روزبه رایگا، مدیر فیلمبرداری "عطرآلود" درباره همکاری خود گفت که برخلاف مصطفی زمانی اول قرارداد بسته و بعد فیلمنامه را خوانده است چون در پروژه‌های دیگری با مقدم‌دوست همکاری داشته است.

او تاکید کرد که همه عوامل در فضای فیلمنامه بودند و متن اثر مثل کتابی بود که به آن رجوع می‌کردند.

همچنین در این نشست به خانه زیبای قدیمی در فیلم "عطرآلود" و طراحی خوب طراح صحنه اشاره و تاکید شد که ای کاش به جای ساخت خانه‌های قوطی کبریتی، این نوع خانه‌های قدیمی در شهرها حفظ شوند.

هر آنچه از ۲۴ فیلم «سودای سیمرغ» می‌دانیم

بیشتر بخوانید: صفحه ویژه جشنواره فیلم فجر