صابر ابر که در فیلم «یادگار جنوب» با چهره‌ای ناشناس نقشی کوتاه را بازی کرده بود، در پنجمین روز جشنواره فجر با دو فیلم در این رویداد حضور «نامحسوس» دارد!

چارسو پرس: یکشنبه ۱۶ بهمن‌ماه دو فیلم در سینمای رسانه در جشنواره فیلم فجر نمایش داده خواهد شد که فهرستی از بازیگران مطرح و حرفه‌ای سینما و باسابقه در جشنواره دارند.

اولین فیلم، «بعد از رفتن» است که یک درام اجتماعی به کارگردانی رضا نجاتی‌ از فیلمسازان اول این دوره معرفی شده است. فیلم دوم هم «کت چرمی» ساخته حسین میرزامحمدی از دیگر فیلم اولی‌های جشنواره است.

وجه مشترک این دو فیلم حضور صابر ابر است که تاکنون سه بار برای فیلم‌های «دایره زنگی»، «مینای شهر خاموش» و «درباره الی» نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فجر شده است.

فهرست بازیگران «بعد از رفتن» که در صدر آن نام ابر ذکر شده، اینگونه معرفی شده است: صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی‌سام، با هنرمندی پانته‌آ پناهی‌ها و با حضور بهرام شاه محمدلو، احترام برومند و روشنک گرامی و...

سارا بهرامی دیگر بازیگر فیلم «بعد از رفتن» پیش‌تر برنده سیمرغ جشنواره بوده و اگر نظر داوران را برای دیگر فیلمش «جنگل پرتقال» در جشنواره فجر جذب کند برای بار چندم وارد رقابت کسب جایزه می‌شود.‌

او که تا همین چند وقت قبل فیلم «علف‌زار» را روی پرده داشت و الان هم «چپ راست» را در حال اکران‌ دارد، یک بار برای فیلم «دارکوب» با بازی در نقش یک معتاد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد.

پانته آ پناهی ها دیگر بازیگر این فیلم هم تاکنون چند دوره در جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه شده از جمله برای فیلم «درخونگاه»، «نفس»، «من دیگو مارادونا هستم» و «خانوم» که از بین اینها برای فیلم «خانوم» دیپلم افتخار گرفته و برای فیلم «نفس» هم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را.

در فیلم سینمایی «کت چرمی» جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، با هنرمندی پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی، عباس جمشیدی‌فر، مائده طهماسبی، بهزاد خلج، امین میری، رویا تیموریان و سیامک احصایی از جمله بازیگران هستند.

جواد عزتی تاکنون سه بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد شده است ولی هنوز موفق به گرفتن این جایزه نشده که شاید امسال این رکورد برای او شکسته شود.

عزتی در سال‌های گذشته برای فیلم‌های «ماجرای نیمروز»، «ماجرای نیمروز؛ رد خون» و «آتابای» نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده و امسال با فیلم «کت چرمی» شاید بار دیگر کاندیدا شده و جایزه بگیرد.

گلاره عباسی یکی دیگر از بازیگران «کت چرمی» از سیمرغ‌داران این دوره از جشنواره فجر است که سال ۱۳۹۹ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل را برای فیلم «ابلق» دریافت کرد.

یکی دیگر از بازیگران این فیلم ستاره پسیانی است که او هم برای فیلم‌های «من میترسم» و «یدو» نامزد جایزه در جشنواره فجر شده و فقط برای یدو یک دیپلم افتخار گرفت.

رویا تیموریان هم در دوره های متعددی که در این رویداد سینمایی فیلم داشته برای «گوشواره»، «شیفتگی » و« مرد بارانی» نامزد دریافت جایزه شده بود اما او هم تاکنون موفق به گرفتن سیمرغ جشنواره نشده است.

هر آنچه از ۲۴ فیلم «سودای سیمرغ» می‌دانیم

بیشتر بخوانید: صفحه ویژه جشنواره فیلم فجر