تهیه‌کننده فیلم سرهنگ ثریا گفت: همیشه حمایت از فیلم اولی‌ها برای فیلمسازان سخت است اما با توجه به سابقه لیلی عاج در تئاتر توانستم به او اعتماد کنم.

چارسو پرس: جلیل شعبانی در نشست خبری فیلم سرهنگ ثریا در مشهد که شامگاه سه‌شنبه ۱۸ بهمن در پردیس سینمایی هویزه برگزار شد، اظهار کرد: برای تولید این کار و تبدیل نمایشنامه اولیه به فیلمنامه مذاکرات بسیاری انجام شد. در نتیجه ما موفق شدیم روابطی باورپذیر میان شخصیت‌ها بسازیم.

ثریا عبداللهی، کسی که از خاطرات او برای ساخت فیلم به عنوان شخصیت اصلی استفاده شده، در ادامه این نشست اظهار کرد: این فیلم روایت ۴ سال تلاش خانواده‌هایی است که طالب آزادی فرزندانشان بودند. ما باور داشتیم صدا و اشک و آه مادر موثر است با اینکه همه آن‌ها شست‌وشوی مغزی شدند.

بغض‌هایی که بعد از ۴۰ سال ترکید

وی افزود: عشق و فداکاری مادرانه که در این فیلم تصویر شده است قطعا موثر است. بغض خانواده‌های این افراد بعد از ۴۰ سال در جشنواره ترکید و حرف دلشان گفته شد. در این فیلم عشق و احساس ما به خوبی به نمایش درآمده بود.

عبداللهی ادامه داد: ما نمی‌توانستیم داستان فرزندانمان را آشکار کنیم زیرا آن‌ها عضو فرقه‌ای شده بودند که قاتل مردم ایران بودند. فرزندان ما با عناوین مختلفی دزدیده شدند و اجازه ارتباط و دیدار با خانواده‌شان را نداشتند و ندارند.

وی در خصوص فعالیت‌هایش بیان کرد: در حال حاضر در یک انجمن مردمی به نام نجات، متشکل از جداشده‌های سازمان مجاهدین خلق و خانواده‌های اعضای این فرقه فعالیت می‌کنم. انجمن دیگری با نام فراق نیز فعال است که در آن درد دل خانواده‌ها در این ۴۰ سال و افشاگری جداشدگان منتشر می‌شود. کسی از این دو انجمن مردمی اطلاعی ندارد.

عبدللهی تصریح کرد: افشاگری جداشدگان از سازمان برای ما قوت قلبی بود که توانستیم ۴ سال دوام بیاوریم. تمام این افشاگری‌ها از بلندگوهای بسیاری پخش می‌شد تا به گوش فرزندانمان برسد.

هر آنچه از ۲۴ فیلم «سودای سیمرغ» می‌دانیم

بیشتر بخوانید: صفحه ویژه جشنواره فیلم فجر