بعد از ۲۵ سال مستندی با عنوان "تایتانیک" از نشنال جئوگرافیک پخش شد.

چارسو پرس: "جیمز کامرون" کارگردان فیلم "تایتانیک" با تهیه‌ی این مستند قصد داشت به سؤالات مخاطبان پایان دهد.

به گفته‌ی او، در پایان این آزمایش، جک حتی اگر بر روی قایقی موقتی یا همان تکه چوبی که به لطف آن رز زنده مانده بود، قرار می‌گرفت، قطعا می‌مرد.

در این مستند دو حرفه‌ای نقش قهرمانان تایتانیک را بازی کردند. آنها کل صحنه‌ای را که بلافاصله پس از غرق شدن کشتی رخ داد، بازتولید کردند.

جیمز کامرون می‌گوید: "ما دقیقا همان کاری را انجام دادیم که آنها در فیلم انجام دادند، با این تفاوت که زمان هر مرحله را دو برابر ‌کردیم؛ زیرا آب ما سرد نبود. زیرا قصد داشتیم نتیجه را بررسی کنیم."

رز و جک مانند فیلم در استخری از آب یخ زده می‌افتند. در حالی که نامزد رز او را به زیر آب هل می‌دهد، جک به کمک او می‌آید تا نجاتش دهد.

جیمز کامرون با استناد به گفته‌های یک متخصص توضیح می‌دهد: "هر چه قلب شما سریع‌تر بزند، خون سردی را که از دست‌ها و پاهای شما می‌آید، به سرعت به قلب‌تان می‌رساند و این باعث می‌شود که دمای بدن‌تان پایین بیاید." که در پدیده‌ی غرق شدن در آب رخ می‌دهد.

این متخصص تأکید می‌کند: "وارد شدن به آب منهای ۲ درجه‌ی سانتیگراد، نفس شما را بند می‌آورد. قلب‌تان به تپش می‌افتد، رگ‌های خونی باریک می‌شوند و فشارخون بلافاصله بالا می‌رود. "

کارگردان آواتار می‌افزاید: "من کنجکاو بودم که ببینم در این شرایط چه اتفاقی برای جک می‌افتاد. " بنابراین آن دو حرفه‌ای در استخر، خود را روی قایق موقت بالا می‌برند.

در این فیلم که در سال ۱۹۹۷ اکران شد، یک تخته چوب روی سطح آب است که رز را خشک نگه می‌دارد و در نتیجه او را نجات می‌دهد. در این آزمایش، جک خود را تا نیمه در آب می‌بیند. مرد جوان از درون می‌لرزد. در این شرایط "کیت وینسلت" بازیگر نقش رز معتقد است که رز و جک نمی‌توانستند با هم زنده بمانند.

فیلم تایتانیک

 

فیلم تایتانیک فیلمی آمریکایی است که در ژانر عاشقانه - حماسی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی جیمز کامرون در سال ۱۹۹۷ اکران شد. در این فیلم "لئوناردو دی کاپریو" و "کیت وینسلت" در نقش جک و رز ایفای نقش کرده‌اند. جیمز کامرون برای ساخت فیلم‌اش از شیفتگی‌اش به کشتی‌های غرق شده الهام گرفته بود.

این فیلم در مورد دختر جوانی از خانواده‌ای ثروتمند است که همراه مادر و نامزدش "کال" برای ازدواجی اجباری با کشتی معروف تایتانیک عازم آمریکا می‌شود. در این میان رز برای رهایی از این ازدواج اقدام به خودکشی می‌کند که مسافری از قسمت درجه‌ سه‌ی کشتی به نام جک، او را نجات می‌دهد.

آنها عاشق یکدیگر می‌شوند؛ اما عشق آنها با برخورد کشتی به یک کوه یخی به پایان می‌رسد. این فیلم آمیزه‌ای از تخیل بوده که جنبه‌های تاریخی این فاجعه را هم در نظر گرفته است.