کارگردان فیلم «در آغوش درخت» با بیان اینکه فیلمش را به مادران ایرانی تقدیم می‌کند، گفت: سینمای ایران سینمای رنگ و اخلاق است، این در حالی که در یک دهه گذشته بیشتر خاکستری شده است.

چارسو پرس: عصر پنجشنبه ۲۰ بهمن‌ماه نشست فیلم «در آغوش درخت» ساخته بابک خواجه پاشا با حضور برخی عواملش برگزار شد و کارگردان درباره حرف اصلی اثر خود تصریح کرد: حرف من فقدان است. دغدغه من همیشه خانواده بوده و از خانواده می‌توان اجتماع و سیاست را درست کرد ولی آسیبی به خانواده وارد شده و آمار طلاق هم افزایش داشته است. در مفهوم این فقدان در خانواده فرزند عزیزترین است و من در فیلم به این نکته پرداختم که گاهی چیزی را داریم ولی قدر آن را زمانی درک می‌کنیم که از دست می دهیم.

او ادامه داد: سینمای ما یک دهه است که خاکستری شده و شبیه سینمای اروپای شرقی است. نود درصد فیلم‌ها خاکستری است در حالی که سینمای ما سینمای اخلاق و رنگ است و از ابتدا هم همینطور بود مثل سینمای کیارستمی و مجیدی بنابراین امیدوارم به آن سینما برگردیم.

در این نشست، روح‌الله زمانی از بازیگران فیلم سینمایی «در آغوش درخت» که با فیلم «خورشید» مجیدی به سینما معرفی شده است، بیان کرد: در مدتی که وارد حوزه بازیگری شدم، تمام تلاشم را کردم. حفظ کردن موقعیت مهم است و من هم سعی کردم تا موقعیتی را که به دست آورده‌ام، حفظ کنم. قبل از این‌ که فیلم «خورشید» را بازی کنم، مجبور به کار کردن بودم و فرصتی برای درس خواندن نداشتم. پس از اینکه در آن فیلم بازی کردم، مجدد به سراغ درس خواندن رفتم و حتی در حوزه بازیگری هم کلاس‌هایی می‌روم.

نشست خبری فیلم در آغوش درخت در جشنواره فجر

 

در ادامه جواد قامتی بازیگر فیلم گفت: سلام ویژه خدمت مردم شریف ارومیه دارم و دوست دارم بگویم که اگر فیلمسازان بدانند ارومیه چه بهشتی است، برای ساخت فیلم از آن جدا نمی‌شوند. ما باید به یاد و فکر مردم عزیز خوی که این روزها در سختی هستند، باشیم و امیدوارم زودتر همه چیز درست شود.

خواجه‌پاشا هم در ادامه تاکید کرد: آذربایجان، کردستان، لرستان و… بهشت است. نمی‌دانم چرا مردمان دیگر کشورها فکر می‌کنند ایران سرتاسر کویر است. ما باید از اقلیم‌های متفاوت برای نشان‌ دادن کشورمان در مدیوم سینما تلاش کنیم.

او در پاسخ به شباهت فیلمش با سینمای رضا میرکریمی توضیح داد: رضا میرکریمی از سینما جداشدنی نیست. به قدری در سینمای ایران تاثیر گذارند که بدنه سینما به آن مدیون است. باعث افتخار است حتی اگر فیلم من شبیه به سینمای این کارگردان شده باشد.

در بخشی از این نشست رایان لطفی کودک خردسال فیلم در سخنانی کوتاه درباره نقشش به زبان کودکانه گفت: بیشتر بازی من در آب بود.

سجاد نصراللهی نسب تهیه کننده، محمد فکوری فیلمبردار، رویا اکبرزاده طراح لباس، ایمان کرمیان طراح جلوه های ویژه و... از دیگر حاضران نشست فیلم »در آغوش درخت» بودند.

هر آنچه از ۲۴ فیلم «سودای سیمرغ» می‌دانیم

بیشتر بخوانید: صفحه ویژه جشنواره فیلم فجر