فرشاد گل سفیدی معتقد است سیمرغ حق علی نصیریان و ژاله صامتی است چون علی نصیریان بهترین بازی خود در ۵۰ سال گذشته را داشته است.

چارسو پرس: یک عاشقانه آرام با رادیویی که دلکش پخش می‌کند وسط فیلم‌هایی که از جنگ و شهدای بزرگ صحبت می‌کنند حال خوبی را میان تماشاگران جاری می‌کند، عاشقانه‌ای به نام «هفت بهار نارنج» که علی نصیریان داستانش را یک تنه پیش می‌برد.

به بهانه اکران این فیلم در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، به گفت‌وگو با فرشاد گل‌سفیدی، کارگردان این فیلم سینمایی پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج» با آن عاشقانه آرامی که آقای نصیریان در زندگی شخصیشان داشتند یک شباهت عجیبی داشت و می‌شد تطبیق دو شخصیت با یکدیگر را به سادگی متوجه شد، داستان «هفت بهار نارنج» و دلیل اینکه سراغ آقای نصیریان رفتید، این دو مسئله تا چه اندازه به یکدیگر ارتباط دارد؟

این داستان خیلی به زندگی آقای نصیریان نزدیک است و اصلا داستان زندگی ایشان و روایت عاشقانه آن بسیار به ما کمک کرد. بازی در این فیلم بهترین بازیگری آقای نصیریان طی ۵۰ سال اخیر است.

امیدوارم که هیات داوری واقعا منصفانه راجع به فیلم ها قضاوت و فیلمی که شایسته جایزه است را انتخاب کنند.

«سرهنگ ثریا» را که دیدم گفتم سیمرغ حق خانم صامتی است یک تنه فیلم را پیش برد دقیقا مثل فیلم «هفت بهار نارنج» که آقای نصیریان یک تنه فیلم را پیش می‌برد.

مهم‌ترین چالشی که با آن مواجه بودید چیست؟

آقای نصیریان بسیار عالی و همراه بودند و داستان را یک تنه پیش می‌بردند در واقع ما هیچ چالشی نداشتیم و همه چیز عالی پیش رفت.

باتوجه به اینکه بسیاری از عوامل و بازیگران در این دوره از جشنواره حضور نداشتند، حال و هوای جشنواره امسال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد فیلم خوب را بازیگر نمی‌سازد این فیلمنامه قوی است که مخاطب را جذب می‌کند.

شما در نشست خبری هم گفتید آقای نصیریان انصراف نداده درست است؟

بله، یکبار توضیح دادم، بازهم می‌گویم، آقای نصیریان مستقیما یک نامه‌ای را به دبیر جشنواره می‌فرستند و می‌گویند به علت خستگی نمی‌توانم در جشنواره حاضر شوم، آن نامه توسط یک نفر باز شده و مورد سو استفاده قرار گرفته و دستکاری شده چون اصلا چنین چیزی نبوده و قرار هم نبوده که این نامه به دست رسانه‌های دیگر برسد. ایشان فقط بابت حضور پیدا نکردن در نشست خبری این توضیح را داده بودند.

سیمرغ حق علی نصیریان و ژاله صامتی است/ بهترین بازی علی نصیریان در ۵۰ سال گذشتهفیلم سینمایی هفت بهار نارنج

 

آقای گل سفیدی شما به این مسئله اشاره کردید که این فیلم برای فستیوال شناخته شده نه گیشه سینما این دو چه تفاوتی دارند؟

فیلم گیشه قرار نیست حتما فروش چند صد میلیارد تومانی داشته باشد، همین که به شعور مخاطب توهین نکند و شرافتمند باشد یعنی فیلم مناسبی است.

الان وضعیت اقتصاد سینما را چگونه می‌بینید که در این شرایط فیلم هم ساختید؟

من که در شرایط بسیار بدی فیلم ساختم ولی به نظرم فیلم خوب می‌فروشد شاید هم مردم الان حال و حوصله ندارند، شاید به سینما می‌روند، شاید هم نه‌! ولی من فکر می‌کنم همه‌چیز یواش یواش درست می‌شود.

سینما آیینه جامعه است، این عشقی که در هفت بهارنارنج به تصویر کشیدید، چیزی است که در جامعه وجود دارد یا خواستید کمبود آن را به نمایش بگذارید؟

این عشق یک عشق اساطیری است و کمتر پیش می‌آید و من تلاش کردم یک عاشقانه کمیاب را به تصویر بکشم. نمی‌خواستم بگویم دغدغه امروز هست یا نیست، چیزی که فکر می‌کردم درست است را انجام دادم.

شما سال‌های طولانی در تلویزیون بودید و حالا پس از این کار تصمیم دارید وارد عرصه سریال‌سازی هم بشوید؟

من برای دوتا سریال و دو فیلم قرارداد دارم و سینما و تلویزیون برای من فرقی ندارد و هرکدام که خوب باشد را انجام می‌دهم.

هر آنچه از ۲۴ فیلم «سودای سیمرغ» می‌دانیم

بیشتر بخوانید: صفحه ویژه جشنواره فیلم فجر


منبع: خبرآنلاین