«مارک مارون» کمدین آمریکایی که نقش دکتر «ایان گاروین» در «آواتار: راه آب» به او پیشنهاد شده بود اما تست بازیگری‌اش به خوبی پیش نرفت، این تست را مضحک خواند و گفت: از این که جیمز کامرون او را انتخاب نکرده ناراحت نیست.

چارسو پرس: مارک مارون بازیگر Glow و Joker تست بازیگری کامرون را مضحک خوانده و می‌گوید «چرا من آن نقش را باید بخواهم؟ با فرض این که قرار است چهار آواتار ساخته شود. رفیق. من حتی قسمت اول {آواتار} را به خاطر ندارم. نمی‌دانم همه اینها چه معنایی برای جهان دارد. جیمز کامرون این شهر را در آنجا در استودیوی لانگ بیچ خود ساخته، این مضحک بود. افرادی بودند که در آنجا حرکات آکروباتیک می‌کردند. آدم‌هایی که پرواز می‌کردند شبیه سیرک «دو سولِی» بود.»

او به این که باید گوشی همراهش را هنگام تست بازیگری تحویل می‌داده تا مبادا تصویری از فیلمنامه به خارج از استودیو درز کند اشاره می‌کند و می‌گوید: «ناگهان شما وارد این منطقه با افرادی می‌شدید که باید قسمت‌هایی از آواتار را بخوانند. پرواز کنند و عروسک‌ها را سوار شوند. من در مقابل دوربین قرار دارم. تصویری از یک قایق یا هر چیزی دیگری که بود دارم. وسط این محیط بودم و کاملا رها بی‌آنکه درکی از شخصیت داشته باشم. نمی‌دانستم چه اتفاقی در حال رخ دادن است جز اینکه چند بازیگر ناشناس و آکروبات پیرامون من بودند.»

دکتر ایان گاروین زیست‌شناسی است که با سازمانی خبیث همکاری دارد. این نقش در ابتدا به مارک مارون پیشنهاد شده بود که به دلیل خوب نبودن تست بازیگری او، این نقش در نهایت به جامین کلمنت کمدین نیوزلندی داده شد.

آواتار: راه آب بزرگ‌ترین دنباله تاریخ سینماست که تاکنون بیش از ۲.۲۱۸ میلیارد دلار فروخته است و همچنان در سینماها سومین فیلم پرفروش تمام دوران محسوب می‌شود. این یک فیلم حماسی است که هر ستاره هالیوود دوست دارد در آن شرکت کند. اما، مارک مارون می‌گوید از این که جیمز کامرون او را برای این نقش انتخاب نکرده ناراحت نیست. «خدا را شکر که این نقش را به دست نیاوردم. دوری از خانه را دوست ندارم. مدیر برنامه‌هایم می‌گفت «احتمالاً چهار سال به نیوزلند خواهی رفت.»

مارون این میزان وقت گذاشتن را مسخره خوانده و توضیح می‌دهد: می‌گفتم نمی‌روم. بعد کامرون یک جعبه سیگار فرستاد چون من را انتخاب نکرده بود. خوب شد. در این سن، مشکلی با نه گفتن ندارم.

این کمدین آمریکایی پس از آنکه متوجه شد نقش جامین کلمنت در آواتار: راه آب بسیار کوتاه بود گفته «باید به مدت یک سال به نیوزلند می‌رفتم تا بعد مردم بگویند «اصلاً در این فیلم بازی کرده‌ای؟» اما جمین در نیوزلند زندگی می‌کند! آن‌جا خانواده دارد. به راحتی قبول کرده است.»

پیشتر زوئی سالدانیا ستاره فیلم آواتار هم روند تست بازیگری برای این فیلم را یک روند سورئال خوانده بود.

او گفته بود که آن‌ها مرا در دفتری که کمی ترسناک بود زندانی کردند و فیلم نامه ضخیم دو اینچی را به من دادند و گفتند که سه ساعت فرصت دارم تا آن را بخوانم که من ۶ ساعت برای این کار وقت گذاشتم چرا که فقط روند کارگردانی آواتار را توضیح داده بود.