فروش سینماها هر سال با فیلم‌های جشنواره فیلم فجر تغییر محسوسی می‌کند. امسال نیز احتمالاً فیلم‌های فجر ۴۱ سینماها را دچار فضای تازه‌ای می‌کنند. البته امسال این موضوع همراه با اکران فیلم‌های در حال نمایش سینماها خواهد بود.

چارسو پرس: سینماهای کشور در روز گذشته (فروش نیم بهای بلیت‌های سینما) بار دیگر فروش 80 هزار نفری را تجربه کرد.

سه شنبه‌های سینمای ایران در هفته‌های اخیر و به طور مشخص از ابتدای بهمن ماه، عموما 80 هزار نفر مخاطب دارد و رقم 1 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش دارد.

دیروز فیلم بخارست 550 میلیون، ملاقات خصوصی 345 میلیون و چپ راست 215 میلیون تومان به عنوان سه فیلم پرفروش هفته بودند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش نیز به تازگی گفته که فیلم‌های پرفروش تا عید نوروز به اکران خود ادامه می‌دهند. هنوز خبری از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر نیست و معلوم نیست که کدام فیلم‌ها در نوروز اکران می‌شوند.

در سال‌های گذشته یکی از فیلم‌های ثابت عید نوروز، فیلمی بود که سیمرغ مردمی را در جشنواره فیلم فجر صاحب شده بود. این جزو آئین‌نامه شورای صنفی نمایش بود و حالا با نبودن سیمرغ مردمی به نظر می‌رسد که باید بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر شانس حضور در اکران نوروزی را داشته باشد که در این صورت فیلم "سینما متروپل" به اکران نوروزی خواهد رسید.

البته تهیه کننده فیلم "اتاقک گلی" نیز از اکران زودهنگام فیلمش خبر داده است البته طبق صحبت‌های سخنگوی شورای صنفی نمایش، فعلاً هیچ کدام از فیلم‌ها قرارداد با دفاتر پخش قراردادن بسته‌اند.

بنابراین باید منتظر ماند و دید که در هفته آتی کدام فیلم‌ها برای اکران به شورای صنفی نمایش معرفی می‌شوند.

شاید اکران‌های جدید و با سبدی متنوع بتوانند رکورد 80 هزارتایی سینماها را نیز بزنند و شاهد فروش بیشتری در سینماهای کشور باشیم. به نظر می‌رسد که این موضوع در صورت حضور فیلم‌های جدید و همینطور پرمخاطب جشنواره دور از ذهن نباشد.

سال گذشته نیز سینماها با اکران فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر، وارد فضای تازه‌ای از فروش و گیشه شد. حال امسال فیلم‌های جشنواره فیلم فجر که در فضای پرحاشیه‌ای هم اکران شدند، می‌توانند فروش بالایی را برای سینماها ایجاد کنند.