مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری با اشاره به اینکه تفاهم‌ نامه‌ای جهت میزبانی حوزه از جشنواره سی و سوم تئاتر فجر منعقد نشده، تأکید کرد: دبیرخانه تئاتر فجر نامه و درخواستی به ما ارائه نداده است.

 چارسو پرس: علی قربانی مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی درباره وضعیت میزبانی تالارهای مهر و ماه از آثار سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: هر ساله با جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر همکاری داشتیم و تالارهای مهر و ماه در اختیار جشنواره بودند اما متأسفانه امسال هیچ درخواستی از سوی دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر ارائه نشده و نامه‌ای در خصوص این موضوع به دست ما نرسیده است.

وی متذکر شد:من به طور اتفاقی و با دیدن جدول اجراهای جشنواره متوجه شدم که نام تالارهای مهر و ماه در کنار دیگر تالارهای میزبان آثار جشنواره سی و سوم تئاتر فجر قرار گرفته است. به دلیل اینکه درخواستی از سوی دبیرخانه تئاتر فجر به ما ارائه نشد، تا به این لحظه برنامه‌های تالار مهر و ماه برای 4 روز بسته شده است. 

مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری درباره احتمال حضور تالارهای مهر و ماه در 8 روز دیگر جشنواره سی و سوم تئاتر فجر، تأکید کرد: نبود هماهنگی از سوی دبیرخانه جشنواره باعث شد تا ما در جریان امور قرار نگیریم. در حال حاضر امکان لغو کردن برنامه‌های در نظر گرفته شده برای تالارهای مهر و ماه وجود ندارد و حضور این 2 تالار در روزهای دیگر جشنواره، منوط به مذاکره دبیرخانه با ما و عقد تفاهم‌نامه همکاری است.

قربانی با بیان اینکه ما با نگاه مثبت به جشنواره تئاتر فجر به عنوان جشنواره‌ای ملی نگاه می‌کنیم، تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم که ضربه‌ای به جشنواره تئاتر فجر وارد شود ولی هیچ درخواست و نامه‌ای از سوی دبیرخانه تئاتر فجر به دست ما نرسیده است. شاید دوستان بگویند که نامه‌ای را برای ریاست حوزه هنری ارسال کرده‌اند اما اگر چنین اقدامی هم انجام شده باشد، نباید برای دریافت پاسخ درخواست ارائه شده پیگیری کنند؟ وظایف در حوزه هنری تفکیک شده هستند و تماشاخانه و سالن‌های نمایشی بر خلاف تصور که زیر نظر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری هستند، زیرمجموعه مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هستند.

این مدیر حوزه هنری یادآور شد: هر سال یک ماه زودتر از زمان برگزاری جشنواره تئاتر فجر، دبیرخانه جشنواره نامه درخواست را به ما ارائه می‌داد و بعد جهت عقد تفاهم‌نامه، پیگیری می‌کرد. امسال تفاهم نامه‌ای مبنی بر اینکه سالنی در اختیار جشنواره تئاتر فجر قرار بدهیم، وجود ندارد.