تهیه‌کننده فیلم «های‌پاور» با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای زمان اکران این فیلم مشخص نشده گفت: سینماگران و مسئولان باید به دنبال ایجاد بسترهای دیگری بجز سالن سینما برای نمایش و عرضه فیلم‌های سینمایی باشند.

چارسو پرس: مهدی عظیمی درباره برنامه‌ریزی برای اکران فیلم «های‌پاور» که در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد، بیان کرد: از آنجا که مالک اصلی فیلم نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی است، باید هماهنگی‌هایی را در این زمینه انجام دهیم و آن‌ها هم تمایل دارند که اکران انجام شود ولی هنوز قطعی نشده است؛ البته با توجه به اینکه از ابتدای کار در جریان تولید بودند، خدا را شکر نظر مثبتی هم نسبت به فیلم داشتند.

او درباره شرایط فعلی اکران و استقبال کم صاحبان فیلم‌ها از اکران نوورزی هم گفت: در حال حاضر مسئله مهم این است که اگر به سالن‌های سینما از وجه اقتصادی نگاه کنیم، باید ببینیم یک سینما برای سرپا ماندن چقدر باید فیلم‌هایش بفروشد؟ یک پردیس سینمایی مثل ملت یا آزادی که سینماهای پرفروشی هستند، اگر پشتیبان‌های الان خود را نداشتند و می‌خواستند متناسب با اصول اقتصادی امور خود را بگذرانند، چقدر باید می‌فروختند تا دخل و خرجشان با هم هماهنگ باشد؟

این تهیه کننده با بیان اینکه «به نظر می‌رسد اگر بخواهیم به شرایطی کمی قابل قبول برسیم باید به طور متوسط بلیت سینما به ۱۰۰ هزار تومان برسد» ادامه داد: هماهنگ نبودن هزینه‌ها با درآمد سینماها و فیلمسازان سبب می شود که تاکید کنیم تمرکز بر استفاده از سینمای سالنی به عنوان تنها بستر اکران و نمایش فیلم یک تصمیم اشتباه است و باید فضای جدیدی را ایجاد کنیم. نمی‌دانم چه اصراری است که این اشتباه همچنان ادامه داشته باشد. در حالی که همین پلتفرم‌ها الان یک بستر نمایشی هستند.

او در پاسخ به اینکه چطور این پلتفرم‌ها را امکان مناسبی می‌بیند وقتی فیلم‌ها به راحتی کپی می‌شوند؟ گفت: روی هر چیزی دست بگذاریم یک مسئله دارد و نمی‌توانیم بخاطر این مشکلات کلا آن‌ها را کنار بگذاریم. مدیریت یعنی اینکه از جمع بین امکانات و موانعی راه گریزی پیدا کنیم. اگر قرار باشد این سینما نجات پیدا کند باید اضافه بر سالن‌های سینمایی، سینماگران و مسئولان و نیز متخصصان امر مثل شرکت‌های دانش بنیان فضایی ایجاد کنند تا به عرضه فیلم‌ها کمک کند؛ حال ممکن است بعضی بسترها بر اینترنت باشد و بعضی در فضای دیگر. باید فروختن حق رایت به بخش‌هایی مثل هواپیمایی، راه آهن، اتوبوسرانی و هتل‌ها جدی گرفته شود تا فیلم‌ها به سودآوری برسند اما الان شرایط به گونه‌ای است که هر کسی فیلم می‌سازد، خیلی هنر بکند بتواند به یک سود خیلی معمولی و پول سرمایه‌گذاری شده خود برسد که آن هم خیلی بعید است و معمولاً حدود ۸۰ درصد فیلم‌ها شکست می خورند.

عظیمی بیان کرد: کسانی که بخواهند در این سینما سرمایه‌گذاری کنند قطعا به همین اتفاق‌ها و وضعیت نگاه می‌کنند و بازگشت سرمایه برای‌آن‌ها نسبت به ارزش‌های فرهنگی در اولویت است بنابراین نگاه من به اکران در شرایط فعلی متاسفانه مثبت نیست و بر اساس آنچه برداشت می‌کنم اشتیاق چندانی برای اکران میان سینماگران نیست و همینطور میان مخاطبان تا به سینما بیایند ولی این بدان معنا هم نیست که نباید فیلمی را اکران کنیم بلکه معتقدم سینمای سالنی صرفا به عنوان یکی از ارکان‌های نمایش فیلم باید در نظر گرفته شود و آن وقت دیگر اکران نوروز و عید فطر و زمان‌های دیگر فرقی نمی‌کند.