بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷، فرصتی دست داد تا گفتگویی تصویری با او انجام دهم. در این گفتگو مروری داشتیم بر فیلم‌هایی که تهیه کرد و مشکلاتی که منجر به زندان رفتنش شد. شاید بد نباشد بدانید ابتدا او قرار بود تهیه‌کننده‌ی دو فیلم "تاراج" (ایرج قادری) و "هامون" (داریوش مهرجویی) باشد که هر دو به دلایلی منتفی شد.
چارسو پرس: بی‌تردید آشناترین تصویری که در ذهن مخاطبین از جواد گلپایگانی نقش بسته، ایفای نقش آتقی در مجموعه‌ی تلویزیونی "آئینه‌ی عبرت" بود بدون آن‌که بدانند نام بازیگرش چیست.
اما وجه دیگر و مهم‌تر او که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته، حضور او به عنوان تهیه‌کننده در سینمای دهه‌ی شصت ایران بود. حضوری کوتاه و پرفرازونشیب که از آثار بی‌مایه‌ای چون "مزدوران" (جهانگیر جهانگیری) تا فیلم درخشان "نقطه ضعف" (محمدرضا اعلامی) را شامل می‌شد. ای‌بسا اگر مشکلات حاشیه‌ای که برای او به وجود آمد نبود، شاید می‌توانست حضور مفیدتری در این سینما داشته باشد. در گفتگویی که این اواخر با جناب علیرضا زرین‌دست داشتم، بسیار بر وجوه مثبت گلپایگانی به عنوان تهیه‌کننده‌ای که تلاش داشت تا آثار خوبی تهیه کند، تاکید داشت.
او یکبار بخاطر مشکلات مالی فیلم "قلب من قدس" (فتح‌الله منوچهری) و بار دیگر بخاطر تصادف منجر به جرح به زندان افتاد که مورد دوم باعث شد تا بدهی‌های زیادی بالا بیاورد.
بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷، فرصتی دست داد تا گفتگویی تصویری با او انجام دهم. در این گفتگو مروری داشتیم بر فیلم‌هایی که تهیه کرد و مشکلاتی که منجر به زندان رفتنش شد. شاید بد نباشد بدانید ابتدا او قرار بود تهیه‌کننده‌ی دو فیلم "تاراج" (ایرج قادری) و "هامون" (داریوش مهرجویی) باشد که هر دو به دلایلی منتفی شد. حتی پیشنهاد حضور جمشید هاشم‌پور برای بازی در فیلم "تاراج" از سوی گلپایگانی به قادری داده شد.
به یادش لحظاتی از گفتگویی را که با او داشتم ببینید؛ جایی که از خودش می‌گوید.
جهت یادآوری، نام مدیر تولیدی که در اینجا فراموش می‌کند و بخاطر نمی‌آورد، پزشکپور است.