در حالی که برخی رسانه‌ها از غیبت پلتفرم‌های شناخته‌شده‌ای مانند «نماوا»، «فیلم‌نت» و «فیلیمو» در نمایشگاه امسال خبر داده و عده‌ای آن‌را به تحریم این سازمان نظارتی نسبت می‌دهند، مدیر فیلم‌نت با حضور در نمایشگاه رصتا، علت شرکت نکردن این پلتفرم را توضیح داده است.

چارسو پرس: پیشتر محسن قائمی نسب، قائم مقام ساترا درباره غیبت نمایندگان شبکه نمایش خانگی (نماوا، فیلیمو و فیلم‌نت) در نمایشگاه «رصتا» گفته بود: ما در این نمایشگاه هیچ ممنوعیتی نداریم. تمام کسانی که مجوز داشتند می‌توانستند بیایند. هر کسی که در این نمایشگاه حضور ندارد، از فرصتی که از طریق رسانه ملی برایش فراهم شده خودش را محروم کرده است.

اما در شرایطی که فیلم‌نت یکی از رسانه‌هایی است که امسال در نمایشگاه ساترا حضور ندارد، ستاد خبری نمایشگاه از حضور علی سرتیپی ـ مدیر این پلتفرم ـ در آخرین روز نمایشگاه خبر داده است.

او در گفت‌وگویی اعلام کرده است، هیچ قهری در میان نیست و فقط دلیل نیامدن فیلم نت، آمادگی نداشتن برای حضور پرقدرت بوده و دلیل دیگری نداشته است.

سرتیپی با بازدید از نمایشگاه رصتا با مدیران برخی غرفه‌های حاضر در نمایشگاه دیدار کرد و توافقاتی را برای همکاری بیشتر با پلتفرم ها حاضر در نمایشگاه انجام داد.

او درباره برگزاری این دست نمایشگاه‌ها، گفت: ما از هرگونه تعامل و ارتباط استقبال می‌کنیم؛ وقتی پلتفرم‌ها دور هم جمع می‌شوند و فضای اشتغال و کار فراهم باشد، اتفاقات خوبی می‌افتد. ما تلاش‌مان این است که بازار کار در حوزه پلتفرم‌ها رونق پیدا کند.

سرتیپی همچنین به تعامل با ساترا اشاره کرد و افزود: ما (فیلم‌نت) مثل بقیه پلتفرم‌ها با ساترا کار می‌کنیم؛ مشکلات همه‌جا هست اما خوشبختانه با تعامل و ارتباط با همدیگر پیش می‌رویم.

 علاوه بر فیلم‌نت، پلتفرم‌هایی همچون فیلیمو و نماوا هم در نمایشگاه امسال ساترا حضور ندارند.