خانه‌ی تئاتر فرهنگسرای گلستان به منظور لزوم توجه و بررسی تئاتر کودک و نوجوان، سومین نشست پژوهشی سایه‌ی خیال را که اختصاص به موضوع تئاتر کودک و نوجوان به مثابه‌ی یک رسانه دارد، در خانه‌ی فرهنگ فدک برگزار می‌کند.

چارسو پرس:  در این نشست ابتدا نمایش‌نا‌مه‌ی بنیامین و بنتن نوشته‌ی بهرام جلالی‌پور‌ به  کارگردانی هانیه محسنی‌پور نمایش‌نا‌مه‌خوانی می‌شود و سپس موضوع تئاتر کودک و نوجوان به مثابه‌ی یک رسانه  توسط دکتر بهرام جلالی‌پور‌ (نمایش‌نا‌مه‌نویس، پژوهش‌گر و استاد دانش‌گاه) و بهزاد صدیقی (نمایش‌نامه‌نویس، منتقد و ‌پژوهش‌گر تئاتر) مورد بررسی  قرارمی‌گیرد.

در نمایش‌نا‌مه‌خوانی بنیامین و بنتن پارسا پولادوند، نسرین کریمی، حامد حاجیان، و مریم امینی نقش‌خوان هستند و نوید صفاریان به عنوان مشاور و دستیار هنری کارگردان و انتخاب افکت و موسیقی هم‌کاری می‌‌کند.

بر اساس این گزارش، بهرام جلالی‌پور عضو کانون نمایش‌نا‌مه‌نویسان خانه‌ی تئاتر ایران ، عضو شورای کتاب تئاتر کودک و نوجوان و استاد دانش‌کده‌ی هرهای زیبای دانش‌گاه تهران  و دانش‌کده‌ی سینما تئاتر دانش‌گاه هنر و دانشکده‌ی هنر و معماری دانش‌گاه‌آزاد اسلامی تهران است و پیش از این مقالات پژوهشی تئاتر کودک و نوجوان را در سمینار‌های علمی و پژوهشی و نشریات تخصصی کودک و نوجوان و تئاتر  از جمله روشنان، تجیر، نمایش و ... ارائه‌داده و منتشر‌کرده‌‌است و نمایش‌نا‌مه‌های زیادی را در حوزه‌ی تئاتر کودک و نوجوان نوشته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مبارک و صندوق‌چه‌ی استاد محمد، گرفالو، شازده‌کوچولو  و  قشنگ‌ترین آواز دنیا، خروسی که می‌خواست شب را ببیند، دزد لالایی‌ها ( مشترک با فائزه فیض)، مزه‌ی دروغ تلخه‌، آی بچه‌های نازنین دست به تلفن نزنین و ... اشاره‌کرد  و دو کتاب «نقد دراماتیکی نمایش های کودک و نوجوان» و «اقتباس برای تئاتر کودک و نوجوان» را در نوبت چاپ دارد. 

یادآورمی‌شود سلسله نشست‌های سایه‌ی خیال در آخرین سه‌شنبه‌ی هر ماه  توسط خانه‌تئاتر فر‌هنگ‌سرای گلستان بر‌گزار می‌شود و پیش  از این موضوعات اقتباس در تئاتر کودک و نوجوان، نمایش‌نا‌مه‌خوانی با کودکان و نوجوانان با حضور روزبه حسینی، عباس جهانگیریان، علی  محمدرحیمی و بهزاد صدیقی مورد بررسی قرارگرفته‌بود.

سومین نشست سایه‌ی خیال ساعت 18 روز سه‌شنبه 30 دی ‌ماه  جاری در خانه‌ی فرهنگ‌فدک واقع در میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب فرهنگسرای گلستان، خیابان بوستان فدک برگزار می‌شود و ورود در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیش‌تر با شماره‌ی 77813002 تماس بگیرند و در تاریخ یادشده به نشانی فوق مراجعه کنند.