دی کاپریو بعد از اطلاع از پولشویی میلیارد‌ها دلار از صندوق دولتی مالزی، آن هدایا را به مقامات پلیس پس داده بود.

چارسو پرس: جزئیات تازه‌ای درباره روابط لئوناردو دی کاپریو، بازیگر سرشناس آمریکایی، با «جو لو»، سرمایه دار فراری مالزیایی که هم اکنون به دلیل ارتباطش با یکی از بزرگترین رسوایی‌های فساد جهانی تحت تعقیب نهاد‌های بین المللی است منتشر شده است.

روز سه شنبه، سایت بلومبرگ جزئیات تازه‌ای از اسناد اف بی آی را منتشر کرد که در آن مامور‌های اف بی آی از دی کاپریو در سال ۲۰۱۸ درخصوص رابطه اش با لو بازجویی کرده بودند. لو به پولشویی بیش از ۵/۴ میلیارد دلار از صندوق سرمایه گذاری دولتی مالزی معروف به ۱MDB، متهم است.

طبق این گزارش، دی کاپریو با لو در یک کلوپ شبانه در سال ۲۰۱۰ دیدار کرده بود و بعد از آن رابطه نزدیکی بین این دو مرد شکل گرفته بود.

به گفته این گزارش دی کاپریو به ماموران گفته بود: «من داشتم برای او کار می‌کردم؛ و آن بیزینس به یک رابطه دوستان تبدیل شده بود؛ بنابراین ما بیشتر هم را می‌دیدیم و تعامل و ارتباط بین ما بیشتر شد.»

آن دو یک بار درباره ایده‌های تامین بودجه یک میلیارد دلاری ساخت چند فیلم و همچنین ساخت تِم پارک استودیوی «برادران وارنر» در آسیا گفتگو کرده بودند. دی کاپریو و لو همچنین درباره ساخت یک تفرجگاه دوستدار محیط زیست در کشور بلیز در امریکای مرکزی با هم گفتگو کرده بودند.

طبق این گزارش، این دو با مادر‌های یکدیگر هم دیدار کرده بودند.

علاوه بر تامین سرمایه ساخت فیلم اسکاری «گرگ وال استریت» در سال ۲۰۱۳ توسط لو، که دی کاپریو در آن فیلم بازی کرده بود، لو همچنین هدایای بسیار گرانقیمتی به دی کاپریو اهدا کرده بود. از جمله آن‌ها می‌توان به مجسمه اسکار ششصدهزار دلاری مارلون براندو و نقاشی ۹ میلیون دلاری ژان میشل باسکیا اشاره کرد.

به گفته گزارش نیویورک تایمز در ۲۰۱۸، دی کاپریو بعد از اطلاع از پولشویی میلیارد‌ها دلار از صندوق دولتی مالزی، آن هدایا را به مقامات پلیس پس داده بود.

در سال ۲۰۲۱، وزارت دادگستری امریکا لو را که گفته می‌شود در چین پنهان شده است به فریب دولت برای سرمایه گذاری روی پروژه‌های خودش و دیگرانی که در رسوایی ۱MDB دست داشتند، محکوم کرد.