هشت کارگاه آموزشی و سمینار در سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر برگزار می‌شود.

چارسو پرس: جدول کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای این دوره از جشنواره به شرح زیر منتشر شد:

کارگاه آموزشی «از تست تا تصویر» با حضور کلودیو آنجلینی از کشور ایتالیا از پنج تا هشت بهمن در مجموعه تئا‌تر محراب برگزار می‌شود.

علیرضا کوشک جلالی، کارگاه آموزشی «بازیگری و کارگردانی خلاق» را از پنج تا 9 بهمن در کارگاه دکور بنیاد رودکی برپا خواهد کرد.

کارگاه آموزشی «متامورفسیس» (عروسک‌های نخی) با حضور هیلدر.‌ام. یانسدوتیر و برند اگردنیک از کشور آلمان، ۱۲ و ۱۳ بهمن در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

«تئا‌تر عروسکی معاصر اروپا» با حضور رونی آلبرشت از بلژیک، پنج بهمن در تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان برپا می‌شود.

روز هشتم بهمن در سمینار «یون فسه»، سه پژوهش‌گر نروژی به نام‌های هاوک هایردال، یونی داهر و هلگه رانینگ در کنار مسعود رایگان و فریندخت زاهدی، در سالن کنفرانس تئا‌تر شهر سخنرانی خواهند کرد.

کارگاه آموزشی «بازیگری و دراماتورژی نمایش‌های رئالیستی» با حضور یونی داهر، هلگه رانینگ، تووه براتن و فریندخت زاهدی، ۹ بهمن در پلاتو هفت تالار وحدت برپا می‌شود.

کارگاه دکور بنیاد رودکی در روزهای هشت و 9 بهمن، میزبان کارگاه آموزشی «کارگردانی و بازیگری تئا‌تر بیومکانیک» (مایر هولد) با حضور اسکندر اسکایف و وادین شرباکو از روسیه خواهد شد.

سمینار «تئا‌تر ملل مسلمان» با سخنرانی احمد جولایی از ایران، هاشم غزال از سوریه، هانی الناصر از کویت، ادریس النبهانی از عمان، محسن العزاوی از عراق و نظام الدین نورجان‌اف از تاجیکستان در سالن کنفرانس مجموعه تئا‌تر شهر برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری این سمینار متعاقبا اعلام خواهد شد.
سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح‌پور از یکم تا 12 بهمن ماه 93 برگزار می‌شود.