با وجود اینکه داستان این فیلم معمولی است و از الگوی سری فیلم‌های "جان ویک" پیروی می‌کند، اما فیلمنامه به خوبی به نمایش گذاشته شده است و شخصیت‌های فیلم به خوبی طراحی شده‌اند.

چارسو پرس: فیلم "جان ویک: بخش چهارم" یکی از فیلم‌های اکشن و مهیج سال 2022 است که توسط چاد استاهلسکی کارگردانی شده است. این فیلم، چهارمین قسمت از سری فیلم‌های "جان ویک" است و به نظر می‌رسد که سازندگان در این قسمت نیز توانسته‌اند به خوبی ادامه دهنده‌ داستان اصلی باشند.

در این فیلم، جان ویک (که توسط کیانو ریوز بازی می‌شود) به دنبال نجات جانش می‌باشد، که در انجام این کار با تعداد زیادی از دشمنانش روبرو می‌شود.

فیلم "جان ویک: بخش چهارم" با بازیگرانی همچون   کیانو ریوز ، دانی ین، بیل اسکاشگورد، لارنس فیشبرن، هیرویوکی سانادا، شامیر اندرسون، لنس ردیک، رینا ساوایاما، اسکات ادکینز و ایان مک‌شین به تهیه‌کنندگی باسیل ایوانیک، اریکا لی و چاد استاهلسکی منتشر شده است.

با توجه به پیشینه‌ سری فیلم‌های "جان ویک"، فیلم "جان ویک: بخش چهارم" به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن و مهیج سال 2022 شناخته شده است.

در فیلم "جان ویک: بخش چهارم"، جان ویک بعد از واقعه‌ی آخرین قسمت، به دلیل شکست‌هایی که در مبارزاتش با دشمنانش داشته است، به یک پناهگاه در سرزمین بیابانی پناه می‌برد. در اینجا، جان به دنبال راهی برای نجات جان خود و خلاصی از زندگی بی رحمانه‌ی مافیای جهانی است.

جان ویک برای بقا و زنده ماندن، باید با تعداد زیادی از دشمنانش مبارزه کند. در این مسیر، جان با دوستان و دشمنان جدیدی روبرو می‌شود و تصمیم‌های سختی برای حفظ زندگی خود باید بگیرد.

درباره فیلم «جان ویک ۴»؛ دوساعت و نیم اکشن واقعیفیلم سینمایی جان ویک 4

 

یکی از نکات قابل توجه در این فیلم، ارتقاء قابل توجه اکشن و حرکات مبارزه‌ای جان ویک است. علاوه بر این، استفاده از صحنه‌های اکشن بسیار هنرمندانه و فوق‌العاده ایجاد شده است. صحنه‌های هیجان‌انگیز و ترسناک نیز به گونه‌ای هستند که برای بینندگان نزدیک به واقعیت به نظر می‌رسند.

با وجود اینکه داستان این فیلم معمولی است و از الگوی سری فیلم‌های "جان ویک" پیروی می‌کند، اما فیلمنامه به خوبی به نمایش گذاشته شده است و شخصیت‌های فیلم به خوبی طراحی شده‌اند. بازیگری کیانو ریوز در نقش جان ویک، همچنان همانند فیلم‌های قبلی، بسیار قابل تحسین است و به نحوی که برای بینندگان ترسیم شده، شخصیت خود را به خوبی نشان می‌دهد.

در مجموع، "جان ویک 4" یک فیلم اکشن زیبا، مهیج و ترسناک است که به خوبی توانسته است شخصیت و جهان جان ویک را توسعه دهد. برای علاقه‌مندان به فیلم‌های اکشن و ترسناک، این فیلم به شدت توصیه می‌شود.



نویسنده: خسرو خالقی