مصطفی کوشکی معتقد است، کارگردانان بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر، دارای تجربه‌اند و تلاش می‌ِکنند با ایده‌های اجرایی تازه و ساختارشکن، آثاری نو و متفاوت را به صحنه ببرند.

چارسو پرس: پنجشنبه دوم بهمن، نمایش «باد شیشه را می‌لرزاند» به نویسندگی مهدی کوشکی و کارگردانی مشترک هستی حسینی و مصطفی کوشکی در بخش نسل نو اجرا می‌شود. این نمایش که در بخش مسابقه تازه‌های تئاتر ایرانِ این دوره جشنواره فجر هم به رقابت می‌پردازد، در دو ساعت 17 و 20 در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

مصطفی کوشکی، یکی از کارگردانان نمایش «باد شیشه را می‌لرزاند»، با بیان اینکه این متن 10 سال پیش توسط مهدی کوشکی نوشته شده است، گفت: «نمایشنامه «باد شیشه را می‌لرزاند» از ساختار نامتعارفی برخوردار است. در واقع از تعدادی خرده روایت تشکیل شده است. این اثر پوسته‌ای ظاهری دارد و روایت‌گر داستان دختری است که از خانه فرار کرده، و به دلیل اینکه محلی برای گذراندن شب ندارد، از اهالی خانه‌ای می‌خواهد تا به او پناه دهند. این درحالیست که ما زنان بسیاری را داریم که در این دختر نمود پیدا می‌کنند. در واقع با مفهوم تکثر گرایی سرو کار داریم.»

او در مورد شیوه‌های اجرایی این نمایش توضیح داد: «در اجرای این اثر به مفاهیم نزدیک می‌شویم. همان‌گونه که پیش از این گفتم، پوسته ظاهری اثر، رئالیسم اجتماعی است. تو‌در تویی و پیچیدگی داستان در طراحی صحنه نمود پیدا می‌کند. در اثر زمان و مکان های مختلف را هم‌زمان نشان می‌دهیم.»

این کارگردان تئاتر در مورد اهمیت بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر توضیح داد: «عنوان نسل نو به معنای آن نیست که کارگردانان این بخش از هیچ نوع تجربه‌ای برخوردار نیستند. بسیاری از شرکت‌کنندگان این بخش دارای تجربیات بسیاری هستند و تلاش می‌ِکنند با ایده های اجرایی جدید و ساختارشکن، آثاری را به صحنه ببرند.»

کوشکی اظهار کرد: «تئاتر نیاز به تولید فکر دارد. این روزها بسیاری برخورد و عملکردی سطحی با این هنر دارند. مدیریت و سیاست‌گذاری اشتباه بسیاری از سالن‌ها، کارها را به سمت گیشه برده است. گروه‌ها تنها به میزان فروش فکر می‌کنند. معتقدم باید این روند را تغییر داد.»

نمایش «باد شیشه را می‌لرزاند» به نویسندگی مهدی کوشکی و کارگردانی مشترک هستی حسینی و مصطفی کوشکی، پنجشنبه دوم بهمن ماه در دو ساعت 17 و 20 در تالار حافظ به صحنه می‌رود. شهروز دل افکار، شهره رعایتی و مصطفی کوشکی بازیگران این نمایش‌اند.

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از یکم تا 12 بهمن ماه 93 به دبیری اردشیر صالح‌پور برگزار می‌شود.